Prom ELEKTRA powstaje w gdyńskiej stoczni Crist. Baterie jednostki służącej m.in. do przewozu samochodów mogą ładować się nawet w 7 minut. W październiku 2015 roku gdyńska stocznia Crist podpisała kontrakt z fińskim armatorem Finferries na budowę innowacyjnej jednostki z napędem hybrydowym.
STATEK NA BATERIE
Prom ELEKTRA to jednostka z napędem diesel – elektryczny. Statek posiada zespół baterii na komponentach od firmy Siemens o żywotności min. 10 lat. Baterie będą ładowane automatycznie podczas załadunku i wyładunku promu w zaledwie 7 minut. Standardowo prom będzie poruszał się dzięki bateriom, ale awaryjnie, jeśli zajdzie taka potrzeba, za napęd będzie odpowiadał silnik diesla.
JEDNOSTKA SPECJALISTYCZNA
Prom jest jednostką do przewozu m.in. samochodów. Będzie mógł przetransportować nawet 90 aut osobowych, a także prawie 400 pasażerów. Statek będzie miał długość 97 metrów przy szerokości 15 m. Jednostka ma mieć zaledwie 3-osobową załogę.
Obsługiwał będzie przeprawę promową między Parainen a Nauvo w Finlandi. Dzięki zastosowaniu zasilania elektrycznego, wpisuje się w klasę – ekologiczną.
TERMINY
Umowa podpisana 29 października 2015 opiewała na realizację projektu w 18 miesięcy. Jeśli termin zostanie dotrzymany, jeszcze w kwietniu tego roku prom opuści gdyńską stocznię.
Prom ELEKTRA, budowany przez gdyńską stocznię CRIST dla Finferries, jest drugą taką jednostką w Europie.