Zaproszenie na pokaz sprzętu kulinarnego, a na nim logo Gdyni. Miasto ostrzega: list nie pochodzi od nas. I prosi o rozwagę. Spółka AMFRHO Enterprise jest firmą, organizującą tzw. spotkania degustacyjne, będące w rzeczywistości pokazami sprzętu kulinarnego. Jak czytamy na gdynia.pl, listy z zaproszeniem na „tydzień włoskich specjałów w Polsce” były rozsyłane pod koniec 2016 roku do skrzynek pocztowych w Gdańsku.
LEGALNE PRAKTYKI, NIELEGALNE UŻYCIE LOGO
Zawierało ono dopisek: „tylko dla osób powyżej 40 lat”. Zdaniem miasta może to wskazywać, że celem jest sprzedaż bezpośrednia akcesoriów kulinarnych lub innego wyposażenia dla domów. Dodatkowo został użyty zwrot „WAŻNE. Dla wszystkich mieszkańców”.
„Odbywa się to zawsze w otoczce wielkiej wygranej i przy wykorzystaniu wszelkich chwytów socjotechniki. Niestety, takie praktyki, mimo że naganne, są wciąż legalne. To, co w naszym odczuciu jest absolutnie nielegalne, to użycie logotypu miasta Gdyni na kopercie i to w tym samym miejscu, w którym ten logotyp jest umieszczany na przesyłce urzędowej” – czytamy na stronie miasta.
Użycie logotypu miasta uwiarygodnia działania spółki AMFRHO Enterprise. „Jest to złamanie ustawy o prawie autorskim, stosowanie zasad nieuczciwej konkurencji i wreszcie zwykłe oszustwo. Miasto Gdynia jest oburzone takimi praktykami” – informuje urząd.
ZAWIADOMIENIE DO PROKURATURY
Prezydent Gdyni skierował do prokuratury zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa. Jednocześnie miasto przestrzega i uczula wszystkie osoby, które otrzymały takie zaproszenia, żeby nie wiązały ich w jakikolwiek sposób z ofertą Miasta Gdyni.
Informacje o podobnych nadużyciach można przekazywać do Wydziału Komunikacji Społecznej i Informacji, tel. 58 668 81 29 lub mailowo: wydz.komsp@gdynia.pl. Zostaną one przekazane do organów ścigania.
mar