Masz kartę Mastercard? Twoje ostatnie transakcje mogły zostać zaksięgowane podwójnie. Trwa ustalanie przyczyn tej awarii.
OŚWIADCZENIE
„Konta bankowe niektórych posiadaczy kart Mastercard, którzy w ostatnich dniach dokonali transakcji bezgotówkowych i gotówkowych w Polsce mogły zostać obciążone podwójnie.
Obecnie Mastercard wyjaśnia przyczyny tego technicznego błędu. Jednocześnie intensywnie pracuje nad identyfikacją wszystkich zdublowanych transakcji i ich korektą, aby konsumenci jak najszybciej otrzymali zwrot błędnie pobranych środków.
ŚRODKI MAJĄ WRÓCIĆ AUTOMATYCZNIE
Nie wiadomo, ilu osób i banków dotyczy ten problem. Mastercard zapewnia, że nie ma potrzeby składania reklamacji, bo błędnie pobrane środki wrócą na konto automatycznie.
Komentarz firmy Mastercard przesłany do businessinsider.com.pl:
„Wczoraj (5.04.) późnym wieczorem wszystkie zdublowane transakcje zostały skorygowane. Dalsze rozliczenie transakcji i ich zaksięgowanie na kontach klientów leży po stronie banków-wydawców kart i jest uzależnione od trybu, w jakim księgują transakcje na rachunkach posiadaczy kart płatniczych.
Jednocześnie informujemy, że osoby, których transakcje zostały podwójnie zaksięgowane, nie muszą składać indywidualnych reklamacji w swoich bankach. Środki zostaną zwrócone automatycznie.”
oprac. mar