Wybrano norweski statek roku 2017. Jest nim kablowiec NKT Victoria. Jednostka została częściowo wyprodukowana w Gdyni.
NKT Victoria jest jednym z najnowocześniejszych statków na świecie. Posłuży do układania podmorskich kabli do przesyłania energii elektrycznej. Jednostka była współtworzona w gdyńskiej stoczni Crist.
KARUZELA DO KABLI I ŁAZIK DO PRAC PODWODNYCH
– Jednostka posiada specjalne urządzenia do układania kabli na dnie morskim, które znajduje się na rufie statku. Na śródokręciu umieszczono także karuzelę do magazynowania kabli. Na pokładzie znajduje się również łazik do prac podwodnych – wyjaśnia Tomasz Wrzask ze stoczni Crist w Gdyni, cytowany przez serwis gdynia.pl.
W POLSCE PREFABRYKOWANO 91 SEKCJI STATKU
W Polsce m.in. prefabrykowano 91 sekcji statku i zbudowano 8 bloków oraz złożono bloki w kadłub pływający. Norweski statek może operować zarówno na płytkich wodach przybrzeżnych, jak i na głębokich wodach z daleka od brzegu.
Prace nad budową statku zakończono w norweskiej stoczni Kleven Verft AS. Jednostka mierzy 140 m długości i 30 m szerokości.
puch