Według brytyjskiej firmy doradczej Brand Finance 23. pozycja Polski w rankingu to efekt silnej gospodarki. W porównaniu z ubiegłym rokiem spadła o dwa miejsca, choć wartość marki wzrosła. Zdaniem prezesa Brand Finance wzrost wartości marki wiąże się z prognozami silnego wzrostu gospodarczego, inwestycjami oraz tworzeniem przyjaznego ekosystemu dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Gośćmi Jacka Naliwajka byli Maciej Glamowski (wiceprezes Międzynarodowych Targów Gdańskich), Marcin Grzegory zastępca dyrektora Invest in Pomerania) oraz Marek Trojanowicz (współwłaściciel firm CTA oraz Professor Why).
– Jako gospodarka dojrzewamy, to pewna forma ewolucji. Wzrost wynagrodzeń w niektórych sektorach będzie narastał w miarę rozwoju pewnych procesów. Jako gospodarka nie boimy się być świadomi w doborze inwestycji – mówił Marcin Grzegory. – Pomorze jest gospodarczym oknem na świat. Coraz lepiej prezentujemy się na świecie.
– Warto podkreślić, że na tę silną pozycję pracowaliśmy przez ostatnie 3 dekady. To wynik pracy przedsiębiorców. Jesteśmy elementem gospodarki światowej – mówił Maciej Glamowski.
– Nierozerwalnym elementem rozpoznawania marki jest marketing. Ważne jest to jakie artykuły na temat Polski ukazywały się w prasie w ostatnich latach. Tutaj jeszcze musimy popracować – komentował Marek Trojanowicz.