Nowy rozkład będzie obowiązywał od 10 grudnia. Jak mówi Tomasz Złotoś z Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, zgodnie z planem połączeń jest o 10 proc. więcej.
Kolejki między Gdańskiem i Gdynią zgodnie z życzeniem marszałka województwa pokonają 4,5 miliona kilometrów. – Dziś w godzinach szczytu pociągi na linii aglomeracyjnej kursują co 7 i pół minuty i to się nie zmieni – mówią kolejarze. – Poza szczytem w tygodniu i w soboty pociągi będą jeździły co 10, a nie jak dotąd 15 minut. W niedzielę co 20, a nie 30 minut.
BEZ 3 GODZIN PRZERWY
Jak mówi rzecznik, zlikwidowana będzie nocna trzygodzinna luka między pociągami. – Teraz pociąg z Gdańska Głównego będzie ruszał około północy, godziny drugiej i czwartej. W weekendy w nocy pociągi będą jeździły natomiast co godzinę – wyjaśnia.
Większej częstotliwości kursów nie będzie na linii PKM przez lotnisko. Od 10 grudnia pociągi będą się natomiast zatrzymywały na przystankach Stadion i Karwiny w Gdyni. W nowym rozkładzie SKM-ki nie pojadą do Słupska. Podróżnych będą woziły pociągi regionalne.
Rozkład będzie opublikowany na stronach przewoźnika i na peronach w czwartek.
WCIĄŻ BEZ UMOWY
Warto dodać, że wciąż nie ma umowy między zamawiającym przewozy Urzędem Marszałkowskim a przewoźnikiem spółką SKM. Na początku listopada Urząd Marszałkowski unieważnił przetarg na przewozy aglomeracyjne, bo SKM zażądała za zadanie 54 miliony złotych – o 4 mln więcej niż chcieli wydać urzędnicy. – Kolejny etap negocjacji planowany jest na 22 listopada – powiedział Radiu Gdańsk członek zarządu województwa pomorskiego Ryszard Świlski.
Szybka Kolej Miejska w Trójmieście przewozi rocznie 42 miliony pasażerów. Na linii PKM 3 miliony.
Sebastian Kwiatkowski/mili