Trwają prace przy budowie obrotnicy nr 2 w Porcie Gdynia. Inwestycja jest jednym z najważniejszych działań zaplanowanych na 2018 rok. Dzięki nowej infrastrukturze gdyński port już za kilka miesięcy będzie mógł obsłużyć większe statki niż do tej pory – mowa m.in. o kontenerowcach. Jak czytamy na gdynia.pl, obrotnica nr 2 ma być krokiem milowym dla rozwoju Portu Gdynia. Już od dłuższego czasu na tę inwestycję czekali operatorzy żeglugowi. Efektem ma być między innymi wzrost możliwości przeładunkowych. Aktualnie toczą się prace przy Nabrzeżu Gościnnym, gdzie od końca listopada zeszłego roku trwa rozbiórka. Znikają stare, 10-tonowe płyty umocnienia dna – do tej pory sześcioosobowa ekipa nurków wydobyła ich już 140.
POSTĘP – 30 PROCENT
Port Gdynia ocenia postęp prac na powierzchni na ponad 30 procent. Portal miejski podkreśla, że ekipa budowlana zdążyła już pozbyć się żelbetowego oczepu, drabinek i odbojnic. Niedługo rozpocznie się wyrywanie żelbetowych pali oraz wyjmowanie tzw. skrzyń z Pirsu III. Dziesięć z nich zostanie wykorzystanych ponownie przy kolejnych inwestycjach spółki.
Jednocześnie kończy się też projektowanie zabezpieczeń Nabrzeża Norweskiego, Włoskiego i Słowackiego. Prace przy obrotnicy nr 2 są prowadzone w ramach pierwszego etapu projektu inwestycyjnego „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia” i mają zakończyć się w drugim kwartale 2018 roku. W połączeniu z uzyskaną przez spółkę w końcówce 2017 roku pozytywną opinią Ministerstwa Obrony Narodowej o poszerzeniu wewnętrznego wejścia do portu wszystko ma zupełnie odmienić jej oblicze w najbliższych latach.
„PRZYSZŁOŚĆ PORTU”
– Nowa obrotnica, pogłębienie basenów portowych i podejścia do 16,5 metra oraz budowa nowego terminalu promowego to przyszłość Portu Gdynia, którą tworzymy na podobieństwo inżyniera Tadeusza Wendy – mówi Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
oprac. mar