Obsługa zwiększonej ilości ropy i produktów ropopochodnych, większe bezpieczeństwo podczas akcji ratunkowych i obsługa szerszych tankowców. W gdyńskim porcie planowane są kolejne inwestycje. Port Gdynia w 2017 roku przeładował rekordowe 21,2 mln ton ładunków. To prawie o 9 procent więcej niż w roku 2016. Co ważne, o prawie 40 procent wzrósł przeładunek paliw płynnych.
Jeszcze w 2017 roku zarząd podjął decyzję o przygotowaniu portu do obsługi zwiększonej ilości ropy i produktów ropopochodnych. Planowane inwestycje obejmą Stanowisko Przeładunku Paliw Płynnych przy falochronie. Obecnie stanowisko wyposażone jest w jeden nowy nalewak. Zlecono dostawę i montaż drugiego nalewaka wraz z fundamentem, instalacjami i dokumentacją techniczną.
PRZEBUDOWA INSTALACJI GAŚNICZEJ
Przebudowana zostanie także stała instalacja gaśnicza wraz z wymianą istniejących działek gaśniczych oraz wymianą instalacji zasilania i sterowania. To konieczne, bo urządzenia gaśnicze mają już prawie 40 lat. Działki zwiększą bezpieczeństwo podczas akcji ratunkowych. Poszerzenie obszaru stref gaszenia umożliwi obsługę szerszych tankowców. Sama instalacja do przeładunku paliw też zostanie unowocześniona. Wymienione zostaną urządzenia cumownice i odbojowe, by można było obsługiwać większe statki.
ZASPOKOIĆ WYMAGANIA ARMATORÓW
– Nasze inwestycje wynikają z potrzeby zachowania przez port dobrej pozycji rynkowej oraz rozwoju naszych możliwości przeładunkowych – mówi Grzegorz Dyrmo, wiceprezes zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – Dlatego też musimy stale inwestować i tworzyć taką infrastrukturę portową, która zaspokoi wymagania armatorów i poszczególnych terminali. Mamy stwarzać warunki dla rozwoju biznesu i jako Zarząd Portu staramy się to robić skutecznie – dodaje.
Inwestycja zostanie zakończona w połowie 2019 roku. Łączny szacunkowy koszt to 11 milionów złotych.