Miejska infolinia pomoże rozwiązać problem kontaktując mieszkańców z odpowiednim wydziałem w urzędzie, ale też z innymi służbami w mieście. To nowość w Gdańsku, która ma nie tylko ułatwić kontakt mieszkańców z przedstawicielami władz, ale także zapobiegać chaosowi komunikacyjnemu. Nie będzie potrzeby telefonowania do każdej komórki miejskiej oddzielnie, wystarczy wybrać jeden, wspólny numer, a przeszkoleni pracownicy udzielą informacji telefonicznie.
„GDZIE I Z CZYM SIĘ UDAĆ”
– Gdańskie Centrum Kontaktu działa na wypracowanych przez Dyżurnego Inżyniera Miasta rozwiązaniach. To właśnie do niego od wielu lat trafiały informacje od mieszkańców dotyczące awarii infrastruktury miejskiej czy ewentualnych zagrożeń. Przejmujemy to doświadczenie, ale chcemy rozwinąć proces obsługi mieszkańców. Ci będą mogli uzyskać informacje, jak np. załatwić sprawę w Urzędzie Miejskim, gdzie i z czym się udać – wyjaśnia kierownik GCK Jarosław Schroeder
Dorota Grott, jedna z pierwszych konsultantek centrum zdradza, że mieszkańcy najczęściej telefonują w sprawie dziur w drogach, uszkodzonych znaków drogowych, niedziałającego oświetlenia i sygnalizacji świetlnej. Dodaje także, że pierwszego dnia odebrała 30 telefonów od gdańszczan.
ZESPÓŁ JEST W TRAKCIE ORGANIZACJI
Obecnie w GCK miejscy informatorzy pracują na zmianach 12-godzinnych. Zespół jest w trakcie organizacji – teraz składa się z 4 konsultantów, ale docelowo na każdej zmianie telefony ma odbierać maksymalnie 12. – Liczba osób na zmianie zależeć będzie od tego, ile spraw wpływać będzie w danym czasie – podsumowuje Jarosław Schroeder.
Warto dodać, że informacje uzyskamy nie tylko po polsku. Pracownicy odbierający telefony mają płynnie mówić po angielsku. Mile widziani będą także ci, którzy znają inne języki obce.
INFOLINIA, CZAT I MAIL
Infolinia już funkcjonuje, choć jeszcze jest w trakcie organizacji. W tym momencie istnieją trzy możliwości skontaktowania się z konsultantami – telefonicznie, pod numerem: 58 52 44 500, mailowo na adres: gck@gdansk.gda.pl oraz za pośrednictwem Mapy Porządku, dostępnej w serwisie gdansk.pl. Z czasem pojawi się także specjalny czat i profil w mediach społecznościowych. Pełna gotowość techniczna i kadrowa GCK przewidziana jest na czerwiec tego roku. Wtedy też konsultanci będą w stanie udzielić informacji na temat wszystkich usług realizowanych przez miasto, a tych jest niemało, bo ponad 400.
Daniel Wojciechowski/hb