Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta jedną z priorytetowych inwestycji drogowych – podkreśla minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk. Szef resortu obecny na odbywającym się w Gdańsku zimowym kongresie drogowym zapewnił, że choć trasa nadal nie ma ważnej decyzji środowiskowej – jest wciąż brana pod uwagę.
– Kiedy będziemy mieć decyzję środowiskową, to jestem przekonany, musimy realizować te zadania, które z punktu widzenia natężenia ruchu i liczby zdarzeń niebezpiecznych, każą uznać je za priorytet. Myślę, że w tym mieści się także ta inwestycja – mówi minister Adamczyk.
To, że droga zniknęła z listy projektów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, nie oznacza rezygnacji z budowy – podkreśla minister
– Nie możemy mówić, że przepadło, bo nie traktujemy procesu inwestycji drogowych jako procesu
zamykając się w tylko w perspektywie unijnej. My projektujemy i realizujemy podstawowy system komunikacji drogowej i przygotowujemy wiele dokumentacji na przyszłą perspektywę unijną – dodaje.
ODCIĄŻENIE OBWODNICY TRÓJMIASTA
Dziś dla drogi z Chwaszczyna przez Żukowo do Straszyna trwają procedury odwoławcze w sprawie decyzji środowiskowej. Wyrok sądu w Warszawie spodziewany jest pod koniec lutego. Warta 2 miliardy złotych trasa ma w przyszłości odciążyć istniejącą Obwodnicę Trójmiasta, którą w ciągu doby przejeżdża 80 tysięcy aut.
Ministerstwo podtrzymuje pomysł budowy dróg w ramach partnerstwa publiczno prywatnego. Jedną z nich mogłaby być S6 od Koszalina w kierunku Gdańska.
Sebastian Kwiatkowski/mich