Drogowcy podpisali kontrakt na projekt i budowę 20 kilometrów drogi z węzła Kack w Gdyni do Szemuda.
Prace za 817 milionów złotych wykona firma Polaqua. Na trasie będą trzy węzły. Mniejszy w Koleczkowie i dwa duże, zespolone w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku.
– Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny, a na odcinku Chwaszczyno – Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie Węzła Gdynia Wielki Kack – ze względu na natężenia ruchu – będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km – zaznacza Radosław Kantak, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Źródło: GDDKiA
INWESTYCJA Z ROZMACHEM
Na pierwszym odcinku S6 przewidziano budowę 37 obiektów inżynierskich, w tym: mostu, estakady, 22 wiaduktów, 2 przejść podziemnych i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę ekspresówki. Dodatkowo ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.
ODDAĆ DO 2021 ROKU
Projektowanie trasy S6 potrwa półtora roku. Drogowcy chcą do końca rozstrzygnąć przetargi na kolejne odcinki trasy z Szemuda do Luzina i dalej do Bożegopola Wielkiego. Dziś wyjaśniają sytuację finansową włoskiej firmy Condotte, która w konsorcjum z NDI złożyła najtańsze oferty na budowę kolejnych odcinków.
– Jesteśmy na etapie analizowania kondycji spółki. Postaramy się zrealizować te zadania tak, by te trzy odcinki oddać w jednym terminie, do 2021 roku – deklaruje Kantak.
Trasa Kaszubska odciąży Małe Trójmiasto Kaszubskie z ruchu tranzytowego. – Miejmy nadzieję, że niebawem zapadną decyzje w sprawie obwodnicy Lęborka – dodaje wojewoda pomorski Dariusz Drelich.
Obecny na uroczystości wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz zapowiedział, że bardzo realne są plany budowy dalszego odcinka S6 do Koszalina, do 2023 roku w ramach partnerstwa publiczno prywatnego. Podobny zabieg rozważany jest także w przypadku Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta.
Posłuchaj materiału naszego reportera:
Sebastian Kwiatkowski/mili