Jednostka została nominowana do konkursu przez zespół międzynarodowych ekspertów. Ostateczne zwycięstwo przyniosło jej internetowe głosowanie. Prom zaprojektowany przez biuro projektowe StoGda i zbudowany w stoczni CRIST w Gdyni rywalizował z największym na świecie metanowcem oraz nowoczesnym tankowcem.
– Byliśmy bardzo dumni, że ELEKTRA została wybrana jako jeden z trzech najlepszych statków. Ta nominacja udowodniła nam, że nasze innowacyjne i ekologiczne rozwiązania zyskały szerokie uznanie na arenie międzynarodowej. To dla nas prawdziwy zaszczyt i wspaniała niespodzianka – powiedział po rozdaniu nagród Mat Rosin, dyrektor generalny Finferries, który jest operatorem jednostki.
3 OSOBOWA ZAŁOGA
ELEKTRA ma 96 metrów długości i ponad 15 metrów szerokości. Prom służy do transportu 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób. Podczas trudnych warunków pogodowych, jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami w układzie dieslowo-elektrycznym. Nowoczesną jednostkę obsługuje zaledwie trzyosobowa załoga.
– Cieszymy się że P310 Elektra w całości zbudowana w naszej stoczni i zaprojektowana przez polskie biuro projektowe StoGda, wygrała główną nagrodę w tak prestiżowym konkursie. Traktujemy to jako wyróżnienie naszej ciężkiej pracy – mówi Tomasz Wrzask ze stoczni CRIST S.A.
Elektra została w całości zbudowana w stoczni CRIST S.A., na zamówienie fińskiego armatora Finferries. Fot. CRIST S.A.
mimi