Wygodniej dla pasażerów, zdecydowanie trudniej dla kierowców. Rewolucja drogowa w centrum Gdańska

Prawdopodobnie 19 maja drogowcy otworzą dla ruchu Nowe Podwale Grodzkie, ale w tym samym czasie zwężą przejazd starym Podwalem Grodzkim przy dworcu kolejowym. Między Placem Solidarności a Bastionem świętej Elżbiety powstanie prawie kilometrowej długości buspas.

Jak mówi Tomasz Wawrzonek, Miejski Inżynier Ruchu, to jeden z trudniejszych odcinków dla komunikacji autobusowej. Czasy tracone na tym fragmencie drogi to kilka, nawet kilkanaście minut. Tyle musi poświęcić każdy pasażer.

LEPIEJ DLA PASAŻERÓW, TRUDNIEJ DLA KIEROWCÓW

Drogowcy nie ukrywają, że trudniej będą mieli kierowcy jadący od strony Wrzeszcza. Dziś na Błędniku są trzy pasy, z których można jechać na wprost. Po zmianach pas wewnętrzny będzie przeznaczony jedynie dla skręcających w lewo, w Rajską, lub zawracających w kierunku Wałów Piastowskich.

Tomasz Wawrzonek zaznacza jednak, że aktualnie z Alei Zwycięstwa przed Węzłem Ofiar Katynia na Błędnik prowadzą tylko dwa pasy. Trzeci to skręt w ulicę Popiełuszki. Na Trakcie Konnym natomiast 90 procent ruchu kieruje się w ulicę 3 Maja.

W ciągu doby główną arterią przez centrum Gdańska przejeżdża ponad 60 tysięcy aut. To o 30 tysięcy mniej niż przed otwarciem tunelu pod Martwą Wisłą, który skrócił podróż w kierunku Warszawy. – Po otwarciu buspasa na pewno będzie trochę gorzej niż obecnie, ale nie sądzę, aby aż tak bardzo”- zaznacza Wawrzonek.

FORUM GDAŃSK MOŻE „NAMIESZAĆ”

Urzędnicy szacują, że równoległe do głównej arterii Gdańska, Nowe Podwale Grodzkie przejmie nawet jedną czwartą z 2500 przejeżdżających w ciągu godziny aut.

Zdaniem drogowców otwierane 16 maja centrum handlowe Forum Gdańsk może spowodować większe niż zwykle korki przede wszystkim w weekendy.

Sebastian Kwiatkowski/mmt

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj