Rumia zdobyła kolejne unijne dofinansowanie na realizację węzła integracyjnego. To ponad 4 miliony złotych. Aneks do umowy podpisali w środę wicemarszałek województwa pomorskiego Wiesław Byczkowski oraz burmistrz Rumi Michał Pasieczny. – Nieczęsto się zdarza taka determinacja, jaką pan burmistrz i władze Rumi wykazały, aby mając dofinansowanie na poziomie 36 proc. kosztów całości inwestycji, rozpocząć działania z nią związane. Obecnie mogliśmy dofinansować tę inwestycję do poziomu 50 proc. – mówi wicemarszałek województwa pomorskiego Wiesław Byczkowski.
ZNAKOMITA INWESTYCJA
– Oprócz cywilizacyjnych udogodnień w postaci połączenia dwóch części miasta, będzie to istotne obniżenie emisji dwutlenku węgla. Dzięki temu przedsięwzięciu, ponad 8 milionów pasażerów rocznie będzie korzystało z nowoczesnych rozwiązań. To znakomita inwestycja – dodaje.
USPRAWNIENIE RUCHU
W ramach projektu „Budowa węzłów integracyjnych w Rumi wraz z trasami dojazdowymi”, który poprzedził remont stacji kolejowej w Janowie, powstać mają między innymi: tunel łączący dwie części miasta, parkingi, ścieżki rowerowe oraz wiaty i zatoki autobusowe.
WIĘCEJ PASAŻERÓW I MNIEJ KORKÓW
Dzięki tej inwestycji możliwa będzie również integracja różnych środków transportu. Oznacza to, że powstanie funkcjonalny i spójny system komunikacji drogowej.
– Rumia jest podzielona torami kolejowymi, także jest to kluczowa inwestycja dla około 15 tysięcy osób, które korzystając z tunelu, nie będą musiały objeżdżać miasta dookoła. Oprócz tego powstanie 250 miejsc parkingowych dla samochodów i parking rowerowy. Mamy nadzieję, że to spowoduje, iż mieszkańcy przesiądą się na kolej miejską – przyznaje burmistrz Michał Pasieczny.
17,2 MLN ZŁOTYCH
Realizacja inwestycji jest możliwa dzięki unijnemu dofinansowaniu, które wynosi już ponad 17,2 mln zł. Środki finansowe pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
Obecnie do Starostwa Powiatowego w Wejherowie została złożona dokumentacja w celu uzyskania pozwolenia na rozpoczęcie budowy, która według planów ma się zakończyć jeszcze w 2020 roku.
oprac. pOr