Gdańsk jak Nowy Jork ma specjalne centrum kontaktu. „Mieszkańcy zgłaszają różnego rodzaju potrzeby”

Wzorują się na nowojorskim numerze 311. Chcą nie tylko przyjmować zgłoszenia o problemach z miejską infrastrukturą, ale też doradzać w sprawach urzędowych. Ruszyło Gdańskie Centrum Kontaktu.

To rozszerzenie zakresu działania Dyżurnego Inżyniera Miasta, mówi koordynator projektu Tomasz Filipowicz. – Mieszkańcy zgłaszają różnego rodzaju potrzeby, które wychodzą poza zakres działania Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Ponadto coraz częściej potrzebują informacji i odpowiedzi na pytania, które dotyczą ogólnie całego miasta. Niekoniecznie muszą wiedzieć, która jednostka czym się zajmuje.

DOMINUJĄ ZGŁOSZENIA INFRASTRUKTURALNE

Jak dodaje kierownik centrum Jarosław Schroeder, dominują zgłoszenia infrastrukturalne. Miesięcznie jest ich około 1500, a dotyczą głównie dziurawych jezdni, niedziałających świateł czy zakorkowanych dróg.

W nowym systemie każde zgłoszenie jest rejestrowane. Po zalogowaniu się na portalu, można będzie śledzić jego historię i przebieg. Jak podkreślają twórcy centrum – system przez cały czas się uczy. W bazie wiedzy ma już kilkaset zagadnień.

7 DNI W TYGODNIU 24 NA DOBĘ

Centrum działa przez siedem dni w tygodniu i 24 godziny na dobę. Pracuje w nim 16 osób. Kontaktować można się z nim można pod numerem telefonu 58 524 45 00 ale także przez stronę gdansk.pl/kontaktgdansk.

Sebastian Kwiatkowski/mm

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj