Wszystkie sprawy pod jednym numerem telefonu. W Gdyni uruchomiono Centrum Kontaktu. To serwis, w którym można uzyskać informacje dotyczące spraw miejskich, także wyborów. – Kwestia miejsc, gdzie głosować, jak głosować. Do końca tygodnia Gdyńskie Centrum Kontaktu będzie czynne od godziny 8 do 20, w niedzielę od godziny 7 do 21. Po wyborach od poniedziałku do piątku od godziny 7 do 18. W soboty od 8 do 14 – wyjaśnia wiceprezydent Gdyni Bartosz Bartoszewicz.
JEDNOLITY NUMER
Wszystkie numery różnego rodzaju komórek miasta zostały ujednolicone. – To jednolity numer, nie przez przypadek nawiązujący do roku nadania Gdyni praw miejskich – 58 626 26 26. Tutaj każdy gdynian może uzyskać każdą informację dotyczącą funkcjonowania miasta i wszystkich spraw, które chciałby załatwić – tłumaczy prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.
Prace nad systemem trwały dwa lata. Były one poprzedzone badaniami w urzędzie miasta. – Dokładnie liczyliśmy liczbę rozmów telefonicznych, miesięcznie to blisko 15 tysięcy dzwoniących. Liczyliśmy, gdzie dzwonią, gdzie są przełączani, w jakich godzinach ten telefon najczęściej dzwoni. Z jednej strony to kwestia usprawnienia kontaktu z miastem, ustandaryzowanie jakości usług, to też kwestia, dzięki raportowaniu, która da nam możliwość szybkiej reakcji na problemy, które będą pojawiać się w skali miasta – wyjaśnia Bartosz Bartoszewicz.
NIE TYLKO TELEFON
Informacje w Centrum Kontaktu będzie uzyskać również za pomocą aplikacji mobilnej, wideo rozmów, czatu czy portalu internetowego.
Magda Manasterska/mar