Trwają intensywne prace na Nowej Bulońskiej. „Teraz budowane są podpory mostowe, położono pierwsze odcinki szyn”

Budowa ul. Nowej Bulońskiej w Gdańsku to jedna z największych i najważniejszych miejskich inwestycji.  Niebawem minie ósmy miesiąc od ich rozpoczęcia. Intensywne prace trwają nadal. Jakie będą ich efekty?


Widać już pojawiającą się drogę, miejsce nad potokiem siedleckim, nad którym powstanie 200-metrowy most. – Teraz realizowane są prace związane z budową podpór mostowych. Rozpoczęto tzw. humusowanie skarp (związane jest ono z wykonaniem drenażu nawodnionych skarp). Pierwsze odcinki szyn położono już od strony Piecek- Migowa. Trwają prace brukarskie, powstają chodniki i ścieżki rowerowe – informuje prowadząca projekt Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

DWUPASMOWA JEZDNIA 

Przy linii tramwajowej na Nowej Bulońskiej powstaną 4 przystanki. Ulica będzie jezdnią dwupasmową i dwukierunkową, choć wzdłuż niej pozostawiona zostanie rezerwowa przestrzeń pod budowę drugiej równoległej jezdni.

2,7-kilometrowa droga połączy Piecki-Migowo z Jasieniem, ale jej znaczenie będzie dużo większe. To kolejna arteria, dzięki której łatwiejsza będzie komunikacja w Gdańsku na osi północ-południe. Nowa Bulońska początek będzie miała przy istniejącej linii tramwajowej na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej z Myśliwską. W swoim biegu przetnie się z ul. Kartuską, a swój koniec będzie miała na wysokości skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej. Powstanie w tym miejscu tramwajowo- autobusowy węzeł integracyjny „Ujeścisko”. Na razie prowadzone są tu prace ziemne.

KOSZT INWESTYCJI

Koszt całej inwestycji, którą realizuje konsorcjum stworzone przez firmę NDI, wynosi 192 mln zł, w tym dofinansowanie z funduszy UE wynosi 58,5 mln zł. Zakończenie prac jesienią 2019 r.

 

oprac. pOr

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj