Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie podpisał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji „Droga wodna łącząca Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską z lokalizacją w Nowym Świecie”. Stwierdzono, że proponowany wariant przekopu przez Mierzeję Wiślaną jest najkorzystniejszy z przyrodniczego punktu widzenia. Na podstawie analizy uznano, że ulokowanie kanału żeglugowego w tym miejscu ogranicza ingerencję w środowisko i pozwala na uniknięcie znaczących negatywnych oddziaływań.
PRAWIE 900 MILIONÓW
Kanał żeglugowy ma mieć prawie 1,5 kilometra długości i 5 metrów głębokości. Ma być gotowy do 2022 roku. Jego koszt szacowany jest na 880 milionów złotych. Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Marek Gróbarczyk nie wykluczył, że do końca roku możliwe jest ogłoszenie przetargu na budowę kanału.
mc