Ciężarówki nie wjadą do Oliwy. „Musimy chronić serce dzielnicy”

Oliwa zamknięta dla ciężarówek. Od czwartku 10 stycznia obowiązują przepisy, zgodnie z którymi do dzielnicy nie wjadą pojazdy o masie powyżej 8 ton.
Zakaz dotyczy ulic Opata Jacka Rybińskiego, Stary Rynek Oliwski, Spacerowej (do ulicy Karwieńskiej), Czyżewskiego, Opackiej, Polanki (na odcinku od ulicy Obrońców Westerplatte do ulicy Stary Rynek Oliwski) – Obowiązuje też na mniejszych ulicach bezpośrednio przylegających do tych wymienionych – podkreśla Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku.

 
NA PROŚBĘ MIESZKAŃCÓW

Przepisy zostały wprowadzone z inicjatywy Rady Oliwy. – Bardzo się cieszymy, że w końcu udało się je wprowadzić. Od teraz ciężarówki nie będą mogły jeździć przez centrum Oliwy w bezpośrednim sąsiedztwie Parku Oliwskiego, katedry i zabytkowej zabudowy. Na to bardzo skarżyli się mieszkańcy, że budynki trzęsą się i pękają od przejeżdżających pojazdów – mówi Tomasz Strug, przewodniczący zarządu dzielnicy Oliwa.

Od teraz ciężarówki będą mogły dojeżdżać na place budowy w Oliwie wyłącznie od strony alei Żołnierzy Wyklętych i alei Grunwaldzkiej. Docelowo na ulicy Opata Jacka Rybińskiego ma też zostać zamontowana kamera. Sprzęt będzie rejestrować kierowców, którzy nie przestrzegają zakazu wjazdu do dzielnicy.

 
CIĘŻKI DO EGZEKWOWANIA

Rada dzielnicy ma jednak obawę, że zanim kamera zostanie zainstalowana, zakaz będzie egzekwowany. Przewodniczący zarządu dzielnicy Oliwa Tomasz Strug przypomina, że już wcześniej próbowano tu ograniczyć ruch dużych pojazdów. – Był zakaz, który uniemożliwiał przejazd TIR-om, a i tak one cały czas były widziane na ulicach Oliwy. Zakaz jest ciężki do egzekwowania, bo nie ma gdzie postawić patrolu policyjnego. Jakakolwiek kontrola, zatrzymanie TIR-a na oliwskim odcinku spowoduje wielki korek. Trzeba więc znaleźć jakiś inny sposób na kierowców, którzy notorycznie łamią zakaz – mówi.

Dominika Raszkiewicz
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj