Grupa GPEC przeprowadzi prace polegające na barwieniu wody sieciowej. Celem akcji jest sprawdzenie szczelności wymienników do wytwarzania ciepłej wody. Dlatego woda w kranie może zmienić kolor. „Barwienie wody to najskuteczniejszy sposób na wykrycie nieszczelności wymienników służących do wytwarzania ciepłej wody. Wykonywane jest przy użyciu barwnika spożywczego, posiadającego atest i w pełni bezpiecznego dla zdrowia mieszkańców.” – czytamy w komunikacie Grupy GPEC.
Barwienie wody jest cyklicznym działaniem służącym zmniejszeniu strat ciepła, których konsekwencją są wyższe rachunki za ogrzewanie i ciepłą wodę. W zabarwionej wodzie można się umyć, jednak nie powinno się jej ani pić, ani używać jej do gotowania.
CO ZROBIĆ, JEŚLI W NASZYM KRANIE POJAWI SIĘ ZIELONA WODA?
Jeżeli w naszym kranie pojawi się zielona woda, to oznacza, że wymienniki, które służą do wytwarzania ciepłej wody są nieszczelne. Należy wówczas skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta Grupy GPEC. Można to zrobić mailowo, pisząc na adres bok@gpec.pl lub telefonicznie – 58 52 43 580. Awaria powinna być naprawiona do 24 godzin.
pb