Od soboty do przyszłej niedzieli w tunelu pod Martwą Wisłą przeprowadzane będą prace. W tym czasie niedostępna dla ruchu kołowego będzie najpierw rura w kierunku Letnicy, a potem w stronę Stogów. Będą też kilkugodzinne całkowite zamknięcia podwodnej przeprawy.
Od 6 kwietnia od godz. 23:00 do 10 kwietnia do godz. 23:00 zamknięta będzie rura T1, którą na co dzień kierowcy jeżdżą w kierunku Letnicy. W czynnej rurze z kolei zostanie wprowadzony ruch dwukierunkowy.
Natomiast od 10 kwietnia od godz. 23:00 do 14 kwietnia do godz. 23:00 zamykana będzie rura T2 w kierunku Stogów. Ruch dwukierunkowy odbywać się będzie w rurze, którą poruszają się kierowcy w stronę Letnicy.
CAŁKOWITE ZAMKNIĘCIA TUNELU
W dniach 6, 10 i 14 kwietnia w godz. 22:00 – 24:00 tunel będzie zamknięty całkowicie ze względu na konieczność ustawienia barier tymczasowej organizacji ruchu. Aby zmniejszyć uciążliwości tymczasowa organizacja ruchu zakłada dwukierunkowy ruch w jednej z nitek tunelu. Wymaga to ponadto rozebrania części barier przed tunelem, ograniczenia prędkość z 70 km/h do 50 km/h.
Obsługa tunelu prosi o szczególną ostrożność, która umożliwi bezpieczny i płynny przejazd.
LIKWIDACJA PRZESIĄKÓW I WYMIANA OBUDOWY PRZECIWOGNIOWEJ
W ramach prac gwarancyjnych usuwane będzie przeciekanie wody przez beton, czyli tzw. przesiąki. Ponadto wymienione zostaną płyty obudowy ogniowej tunelu.
Prace wykonywane będą w oparciu o iniekcję wysokociśnieniową, czyli wtryskiwanie pod wysokim ciśnieniem w pory betonu środka chemicznego, który z kontakcie z wodą pęcznieje i uszczelnia przesiąk. Prace gwarancyjne wykona firma OHL w ramach 5-letniej gwarancji.
Maciej Naskręt