Ratująca życie opaska w kształcie zegarka. W Sopocie wystarczy nacisnąć przycisk, by przywołać pomoc

W Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Sopocie odbyło się kolejne szkolenie z zakresu działania teleopieki prowadzone przez przedstawiciela Polskiego Centrum Opieki. PCO na zlecenie Miasta Sopotu zapewnia bezpłatną teleopiekę dla 25 osób niesamodzielnych, samotnych, starszych, najbardziej potrzebujących, które korzystają z usług opiekuńczych za pośrednictwem sopockiego MOPS-u. W szkoleniu, które odbywa się co roku, uczestniczyły opiekunki środowiskowe świadczące usługi opiekuńcze dla mieszkańców Sopotu i pracownicy socjalni sopockiego MOPS-u. Celem szkolenia było przypomnienie zasad działania teleopieki oraz zwrócenie uwagi na sposób użytkowania tego systemu przez seniorów.

– Miasto Sopot oprócz podstawowych działań, m.in. wizyty pracownika socjalnego oraz usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania, zapewnienia posiłku czy w zależności od potrzeb, dziennego lub całodobowego pobytu w domu pomocy społecznej, w 2013 roku wprowadziło teleopiekę – nowoczesne rozwiązanie, które zwiększa poczucie bezpieczeństwa oraz podnosi jakość życia osób starszych – podkreśla Andrzej Czekaj, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sopocie.

OPIEKA 24 NA DOBĘ

Teleopieka to system przywoławczy, który działa 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. W sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia wystarczy nacisnąć przycisk alarmowy w formie zegarka bądź wisiorka, by w ciągu kilku sekund połączyć się z Centrum Operacyjno-Alarmowym, które w zależności od sytuacji zapewnia odpowiednią pomoc.

Przeszkolony teleopiekun otrzymując zgłoszenie, wie kto i skąd dzwoni, jaki jest stan jego zdrowia, jakie leki przyjmuje i jakie mogą być w związku z tym zagrożenia. Znane są również osoby z najbliższego otoczenia (rodzina, opiekunowie, sąsiedzi). Teleopiekun w zależności od powodu zgłoszenia powiadamia albo osoby najbliższe albo odpowiednie służby ratunkowe.

POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA

„Sopocki” system teleopieki to nie tylko urządzenie, które zapewnia szybkie wezwanie pomocy, ale również cotygodniowy kontakt ze strony teleopiekuna, zapytanie o samopoczucie, przypomnienie o braniu leków, funkcji i działaniu teleopieki a także bieżące diagnozowanie potrzeb.

– Jak podkreślają osoby, które korzystają z teleopieki, już sama świadomość, że w każdej chwili mogą liczyć na pomoc, że po drugiej stronie nadajnika jest ktoś kto zareaguje zwiększa ich poczucie bezpieczeństwa – dodaje dyrektor sopockiego MOPS-u.

oprac. puch

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj