W Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Sopocie odbyło się kolejne szkolenie z zakresu działania teleopieki prowadzone przez przedstawiciela Polskiego Centrum Opieki. PCO na zlecenie Miasta Sopotu zapewnia bezpłatną teleopiekę dla 25 osób niesamodzielnych, samotnych, starszych, najbardziej potrzebujących, które korzystają z usług opiekuńczych za pośrednictwem sopockiego MOPS-u. W szkoleniu, które odbywa się co roku, uczestniczyły opiekunki środowiskowe świadczące usługi opiekuńcze dla mieszkańców Sopotu i pracownicy socjalni sopockiego MOPS-u. Celem szkolenia było przypomnienie zasad działania teleopieki oraz zwrócenie uwagi na sposób użytkowania tego systemu przez seniorów.
OPIEKA 24 NA DOBĘ
Teleopieka to system przywoławczy, który działa 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. W sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia wystarczy nacisnąć przycisk alarmowy w formie zegarka bądź wisiorka, by w ciągu kilku sekund połączyć się z Centrum Operacyjno-Alarmowym, które w zależności od sytuacji zapewnia odpowiednią pomoc.
„Sopocki” system teleopieki to nie tylko urządzenie, które zapewnia szybkie wezwanie pomocy, ale również cotygodniowy kontakt ze strony teleopiekuna, zapytanie o samopoczucie, przypomnienie o braniu leków, funkcji i działaniu teleopieki a także bieżące diagnozowanie potrzeb.
– Jak podkreślają osoby, które korzystają z teleopieki, już sama świadomość, że w każdej chwili mogą liczyć na pomoc, że po drugiej stronie nadajnika jest ktoś kto zareaguje zwiększa ich poczucie bezpieczeństwa – dodaje dyrektor sopockiego MOPS-u.
oprac. puch