Biuro podróży z Malborka ogłasza niewypłacalność. Co to oznacza dla klientów?

Firma Maltur na stronach internetowych informuje, że w związku z utratą płynności finansowej zmuszone jest to zaprzestania dalszej działalności. Nie jest także w stanie wykonać obowiązków wynikających z podpisanych umów. Według informacji od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego oświadczenie o niewypłacalności biura jeszcze do urzędu nie dotarło. Nie ma wobec tego szczegółowych informacji o niezrealizowanych lub przerwanych wycieczkach.

ODSZKODOWANIA WYPŁACI UBEZPIECZYCIEL

Klienci, którzy zarezerwowali miejsca na odwołanych wyjazdach, powinni zgłaszać się do towarzystwa ubezpieczeń SIGNAL IDUNA Polska. Dodatkowe środki w razie konieczności ma zabezpieczyć Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.

Jak czytamy na stronach biura Maltur, decyzja ma związek z przedłużającą się ciężką chorobą właściciela działającej od 20 lat firmy. OŚWIADCZENIE BIURA PODRÓŻY MALTUR

Biuro Podróży MALTUR Andrzej Kiermasz, w związku z utratą płynności finansowej zmuszone jest to zaprzestania dalszej działalności, tym samym informuje, iż nie jest w stanie wykonać obowiązków umownych wynikających z podpisanych umów i zmuszone jest do odwołania wszystkich przyszłych wyjazdów począwszy od dnia dzisiejszego.

Obecnie trwa uruchamianie procedury (zgodnie z Art.13 ustawy z dnia 24 listopada 2017 o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, Dz.U. 2017 poz.2361) mającej na celu umożliwienie Klientom otrzymanie zwrotu wpłaconych na poczet wyjazdów środków.

O sytuacji został poinformowany Marszałek Województwa Pomorskiego, który jest dysponentem gwarancji ubezpieczeniowej w Signal Iduna Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. na podstawie polisy o numerze M 514590.

Biuro Podróży MALTUR odprowadzało składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, który stanowi gwarancję zwrotu wpłat dla klientów w przypadku wyczerpania się kwot ubezpieczenia.

Klienci, którzy zarezerwowali miejsca na odwołanych wyjazdach powinni zgłaszać się do:

SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
ul. Przyokopowa 31, 01-208 Warszawa
tel.: 0-22 50-56-508,
fax: 0-22 50-56-444,
e-mail: info@signal-iduna.pl

Dzięki kwocie ww. ubezpieczenia oraz Funduszowi Gwarancyjnemu będziecie mogli Państwo się starać o zwrot wpłaconych kwot. Będziemy starać się współpracować z Urzędem Marszałkowskim, aby stało się to jak najszybciej.

Klienci mogą przesłać komplet dokumentacji w sprawie wypłaty środków z gwarancji za niezrealizowane imprezy turystyczne na adres ubezpieczyciela. Wnioski należy składać na formularzu dostępnym na stronie ubezpieczyciela SIGNAL IDUNA:

https://app.signal-iduna.pl/files/SIT0280_Form_zglosz_roszcz_z_um_gw_tur.pdf

Jesteśmy dostępni pod adresem e-mail: biuro@maltur.pl

W miarę pozostałych nam możliwości operacyjnych będziemy starać się odpowiadać na Państwa zapytania i korespondencję e-mail.

Właściciel i pracownicy Biura Podróży MALTUR

Sebastian Kwiatkowski/pb

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj