Do awarii doszło przed godziną 8 rano w piątek. Jak podaje rzecznik prasowy banku Piotr Utrata, trwają prace nad usunięciem awarii.
TRWAJĄ PRACE
– Niedostępna jest bankowość internetowa i mobilna. Karty płatnicze oraz wypłaty z banku powinny już działać, chociaż na początku również był z tym problem. Sądzimy, że rozwiążemy sytuację przed godziną 11, jednak niewykluczone, że uda się to zrobić szybciej – powiedział rzecznik banku.
Z powodu awarii zostanie wydłużony czas przyjmowania zleceń przelewów oraz ich wysyłania. Ma to pomóc osobom, które z powodu usterki nie mogły tego zrobić, miały możliwość zrealizowania operacji.
– Bankowość internetową Moje ING i aplikację mobilną Moje ING mobile dla klientów indywidualnych – działają w podstawowym zakresie, można sprawdzać stany kont i wykonywać przelewy
– Bankowość internetową ING Business i aplikację mobilną dla klientów korporacyjnych – występują utrudnienia w dostępie i korzystaniu
– Płatności kartą w terminalach płatniczych i wypłaty pieniędzy z bankomatów – mogą występować utrudnienia
– Płatności i wypłaty kodami BLIK – mogą występować utrudnienia
– Płatności za zakupy internetowe poprzez „Płać z ING” i kodami BLIK – chwilowo są niemożliwe
– Dostępność bankowych infolinii – z powodu awarii bank dostaje ogromną ilość telefonów, nie wszystkie jest w stanie odbierać