Zarząd Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot nie poparł planu restrukturyzacji spółki NB Tricity. Na początku miesiąca firma, która dostarcza na Pomorze i obsługuje rower MEVO, poinformowała, że jest zagrożona niewypłacalnością. Ma to związek z wyższymi niż oczekiwano kosztami uruchomienia roweru metropolitalnego, opóźnieniem realizacji drugiego etapu umowy oraz ryzykiem nałożenia na spółkę kar umownych.
NB Tricity poprosiła Zarząd Obszaru Metropolitalnego o poparcie planu restrukturyzacji. Jednak – jak czytamy w komunikacie – zarząd nie może tego zrobić, bo samorządy metropolii dysponują pieniędzmi publicznymi i nie mają takiej swobody działań jak podmioty prywatne. Natomiast, aby pomóc przezwyciężyć trudności finansowe spółki, Zarząd Obszaru Metropolitalnego podtrzymuje propozycję wspólnego spotkania z bankiem, który kredytuje działalność NB Tricity, aby wypracować harmonogram spłaty zadłużenia i zapewnić stabilne funkcjonowanie roweru Mevo.
Poniżej pełna treść oświadczenia:
Oświadczenie Zarządu Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot w sprawie planu restrukturyzacyjnego spółki NB Tricity
Bezpieczny i niezakłócony rozwój systemu roweru metropolitalny MEVO jest jednym z głównych celów Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot (OMGGS).
4 października Zarząd OMGGS otrzymał od NB Tricity sp. z o.o., wykonawcy umowy na wdrożenie i obsługę Mevo, Plan Restrukturyzacyjny Spółki wraz z prośbą o jego poparcie.
Zgodnie z prawem Zarząd OMGGS nie może poprzeć przedstawionego przez NB Tricity planu restrukturyzacyjnego, ponieważ samorządy metropolii dysponują pieniędzmi publicznymi i nie mają takiej swobody działań gospodarczych jak podmioty prywatne.
Mimo negatywnej opinii dot. planu restrukturyzacji, Zarząd OMGGS oczekuje od NB Tricity dotrzymania wcześniej składanych zapewnień o dostawie rowerów oraz dotrzymywania wymaganych w umowie parametrów obsługi systemu Mevo.
Aby pomóc przezwyciężyć trudności finansowe spółki, Zarząd OMGGS podtrzymuje złożoną wcześniej wykonawcy propozycję wspólnego spotkania z bankiem, który kredytuje działalność NB Tricity, aby wypracować taki harmonogram spłaty zadłużenia oraz płatności za projekt, który zapewni stabilne funkcjonowanie projektu Mevo.
Członkowie Zarządu OMGGS podkreślają, że rozwój systemu roweru publicznego, który cieszy się dużym powodzeniem wśród mieszkańców 14 gmin metropolii, jest ich priorytetem.
js/mrud