W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. w Gdańsku odbyło się wodowanie statku wielozadaniowego. Jest to druga z serii jednostka zamówiona przez Urząd Morski w Szczecinie. Jednostki o spalinowo-elektrycznym napędzie przeznaczone będą do transportu, obsługi, wymiany i kontroli pław morskich, a także do pomiarów hydrograficznych. W przypadku wystąpienia katastrofy morskiej będą pełnić funkcję holowników, zostaną wykorzystane do zwalczania rozlewów olejowych, gaszenia pożarów i funkcji ratowniczych. Zimą będą funkcjonować jako lodołamacze – czytamy na stronie internetowej stoczni.
60-METROWA JEDNOSTKA
Długość takiej jednostki wynosi 60 metrów, szerokość – 12,8 metrów, a zanurzenie – 3,5 metra. Statek osiągnie prędkość 13 węzłów i będzie obsługiwany przez sześcioosobową załogę i 14 osób personelu specjalistycznego.
W 2020 ROKU
Inwestycja w 85 proc. została dofinansowana z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. To jeden z elementów budowy systemu poprawiającego dostępność portów od strony morza, wzrost bezpieczeństwa nawigacyjnego, konkurencyjności i prestiżu portów. Statki wejdą do eksploatacji w 2020 roku.