Pociągi na trasę z Malborka do Kwidzyna miały wrócić w lutym, ale pasażerowie jeszcze poczekają. Co jest powodem opóźnień?

Nie wcześniej niż w drugiej połowie przyszłego roku pociągi wrócą na remontowaną trasę z Malborka do Kwidzyna. Pierwotnie zakładano, że stanie się to jeszcze w tym roku. Opóźnienia spowodowały jednak przedłużające się procedury i przestoje na budowie.

Od marca 2018 roku mieszkańcy Powiśla nie mogą korzystać z połączenia kolejowego między Malborkiem a Kwidzynem. Zamiast pociągów, w związku z rozpoczętą dwa lata temu modernizacją linii kolejowej 207, kursują autobusy.

POCIĄGI MIAŁY WRÓCIĆ W LUTYM

PKP PLK zapewniała pierwotnie, że pociągi wrócą na remontowaną trasę w lutym tego roku. Później termin ten przesunięto na połowę lipca, a następnie na jesień. Wiadomo już, że na ponowne uruchomienie połączeń w tym roku nie ma szans.

– Na podstawie oceny zrealizowanych prac i tego, co zostało jeszcze do wykonania – planowany termin przywrócenia ruchu pociągów to druga połowa 2020 roku – mówi Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP PLK. Spółka nie precyzuje jednak, czy stanie się to w lipcu, czy bliżej terminu grudniowego.

– Samo opóźnienie wynika między innymi z niedostatecznego zaangażowania wykonawcy oraz wydłużających się procedur związanych z uzyskiwaniem decyzji i pozwoleń – tłumaczy Martyn Janduła. – Prace na linii są kontynuowane. Na stacji Kwidzyn powstaje nowy układ torowy. Wykonawca buduje też nowe przejście podziemne, które połączy perony z dworcem – dodaje przedstawiciel PKP PLK.

NOWE PERONY, WYMIENIONE TORY

W Ryjewie postępuje budowa układu torowego, placu przy dworcu oraz peronu wyspowego, który zastąpi dwa dotychczasowe perony. Podobne rozwiązanie będzie zastosowane w Sztumie, gdzie nowy peron wyspowy zostanie wybudowany bliżej przejazdu kolejowego na ulicy Reja, co ułatwi skomunikowanie go z centrum miasta.

Dotychczas wymieniono tory i rozjazdy na prawie całym odcinku linii między Malborkiem a Kwidzynem. Wyremontowano most na Postolińskiej Strudze i wymieniono wiadukt w Malborku.

Dofinansowana ze środków unijnych modernizacja linii 207 na odcinku Malbork – Gardeja jest warta 212 milionów złotych. Po jej zakończeniu pociągi na trasie będą mogły pojechać z maksymalną prędkością 120 km/h. Czas podróży między Malborkiem a Grudziądzem skróci się o kilkanaście minut.

 

Wojciech Stobba/pOr

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj