Życzliwość i pomoc innym stawiają na pierwszym miejscu. Z okazji obchodzonego 21 listopada Dnia Pracownika Socjalnego nagrodzono najlepszych pracowników gdańskiego MOPR-u. Medale prezydent Gdańska otrzymało 27 osób, a okolicznościowe dyplomy kilkadziesiąt.
CODZIENNE ZMAGANIA
Jak podkreśla jedna z nagrodzonych medalem prezydent, Elżbieta Żyłka, pracownicy socjalni muszą być przede wszystkim empatyczni, cierpliwi i otwarci na pomoc drugiemu człowiekowi. – To codzienne zmaganie się z problemami, którzy przychodzą do nas po pomoc i zwierzają się z najskrytszych spraw. Czasami są to osoby bardzo podenerwowane, czasami są w trudnej sytuacji zdrowotnej albo trudnej sytuacji rodzinnej. My staramy się nakierować ich na pozytywne myślenie, wyciągnąć te zasoby, aby poprawić swoją sytuację – tłumaczy.
NIETUZINKOWE METODY
W Dniu Pracownika Socjalnego doceniono także działalność całego gdańskiego MOPR-u. Instytucja została wyróżniona nagrodą Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Jak wskazano w uzasadnieniu nagrody, gdański MOPR wyróżnia się współpracą z partnerami biznesowymi, promuje pozytywny wizerunek pomocy społecznej i służy potrzebującym profesjonalną pomocą. Laur odebrała dyrektorka placówki Małgorzata Niemkiewicz.
– Świetne jest to, że ministerstwo wzięło pod uwagę nasze nietuzinkowe podejście. Pomoc społeczna często bazuje na sprawdzonych metodach pracy, które są dość powtarzalne. Postanowiliśmy nawiązać bardzo ścisły kontakt z podmiotami biznesowymi. Ostatnio dużo się mówi o społecznej odpowiedzialności biznesu, jaka powinna towarzyszyć przedsiębiorcom, po to, by pokazać ich ludzkie oblicze. My daliśmy przestrzeń do takich relacji – mówi Niemkiewicz.
Dominika Raszkiewicz