Współpraca portu morskiego i lotniska w sprawie budowy Portu Centralnego w Gdańsku. Podpisano list intencyjny

Przedstawiciele Portu Lotniczego Gdańsk i Zarządu Morskiego Portu Gdańsk podpisali w piątek list intencyjny w sprawie współpracy przy wspieraniu budowy i efektywnego wykorzystania Portu Centralnego w Gdańsku.

Idea nawiązania współpracy powstała wraz z ukazaniem się koncepcji budowy Portu Centralnego, który w swych założeniach uwzględnia m.in. powstanie nowej przestrzeni dla bazy statków wycieczkowych. Port Lotniczy oferuje natomiast połączenia lotnicze, które umożliwią wymianę załóg i pasażerów.

Obie strony mają nadzieję, że stworzenie baz dla wycieczkowych statków pasażerskich w Gdańsku, w szczególności największych jednostek, przyczyni się do zwiększenia ich liczby i tym samym wzrostu efektywności wykorzystania tej części Portu Centralnego, jak i rozwoju regionu poprzez zwiększenie liczby turystów odwiedzających Pomorze.

SZANSA DLA REGIONU

– Porozumienie z Portem Lotniczym Gdańsk to nasz sygnał do potencjalnych inwestorów, że Port Gdańsk zdobył kolejnego silnego partnera w tym ważnym przedsięwzięciu – powiedział Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

– Bardzo liczymy, że rozwój Portu Centralnego przyczyni się do rozwoju całego regionu. Mamy nadzieję na ożywienie gospodarcze, ale także na zwiększoną liczbę turystów, którzy postanowią przypłynąć do naszego kraju na pokładach statków wycieczkowych – dodał Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk.

EFEKTY POD KONIEC PRZYSZŁEJ DEKADY

Port Centralny to flagowa inwestycja w Porcie Gdańsk oraz największa planowana inwestycja morska w Europie. Port Centralny obejmie ok. 1400 ha akwenu oraz 410 ha powierzchni lądu. Projekt przewiduje powstanie 9 terminali. Pierwsze mają być gotowe w 2029 roku. Budowa Portu Centralnego ma kosztować ok. 12 mld zł, uwzględniając wydatki administracji morskiej na budowę nowych falochronów i pozostałej infrastruktury.


oprac. pb

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj