O płatnościach, zmianach technicznych czy funkcjach roweru publicznego. Podsumowanie pierwszego spotkania ws. reaktywacji MEVO

Wciąż trwa dialog techniczny z firmami zainteresowanymi operowanie systemu roweru metropolitalnego na Pomorzu. W połowie grudnia odbyły się też warsztaty z mieszkańcami i użytkownikami MEVO. W spotkaniu zorganizowanym przez Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot wzięło udział ponad 50 osób.

– Rozmawialiśmy o opłatach i abonamentach, o tym jakie funkcje powinien spełniać rower publiczny i czy to powinien być rower elektryczny. Pytaliśmy też o ocenę funkcjonowania systemu i co powinno się zmienić – mówi Alicja Mongird, rzeczniczka OMGGS.

WYŻSZY ABONAMENT?

Uczestnicy warsztatów zwracali uwagę na to, że dotychczasowy abonament był atrakcyjny, ale nie brakowało głosów, by go podnieść do 40 zł na miesiąc czy 200 za rok przy założeniu dostępności jednośladów i ich niezawodności. Pojawiła się też kwestia udogodnień w postaci integracji taryf MEVO z kartami miejskimi czy rozszerzenia możliwości płatności. System rowerów powinien być mieszany – oprócz elektryków, także te konwencjonalne. Część rowerów – według uczestników warsztatów powinna być ładowana na stacjach.

PLANOWANE JEST KOLEJNE SPOTKANIE

System MEVO został zawieszony 28 października 2019 roku, po częściowym wypowiedzeniu umowy z operatorem NB Tricity. Wciąż trwa dialog techniczny, z potencjalnymi operatorami o przyszłości systemu. To pozwoli na zebranie odpowiedzi na pytanie „jak ma wyglądać system po wznowieniu”. Planowane jest też kolejne spotkanie z użytkownikami – na razie nie wiadomo kiedy miałoby się odbyć.

Posłuchaj materiału naszej reporterki:

 

Aleksandra Nietopiel/mim

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj