Sopot walczy ze szpecącymi szyldami. Do 7 czerwca wszystkie szyldy w kurorcie będą musiały spełniać wymogi uchwały krajobrazowej. Po upływie tego terminu przedsiębiorcy, którzy nie dostosowali się do wymogów uchwały rady miasta, mogą spodziewać się kar finansowych.
W czerwcu ubiegłego roku upłynął okres dostosowawczy dla tablic reklamowych i urządzeń reklamowych innych niż szyldy. Od tego czasu tablice i urządzenia reklamowe muszą wypełniać zapisy uchwały krajobrazowej.
WALKA Z CHAOSEM REKLAMOWYM
– Dotychczasowa walka z chaosem reklamowym przyniosła w Sopocie wymierne korzyści – podkreśla Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu. – Jeszcze we wrześniu z okolic najważniejszego ciągu komunikacyjnego, czyli alei Niepodległości, zniknęły banery wielkoformatowe, co bardzo uatrakcyjniło panoramę tej ulicy oraz odsłoniło zabytkowe elewacje. Reklamy nie tylko zasłaniały kamienice, ale także niszczyły i degradowały ściany budynków – dodaje.
ZGŁOŚ SIĘ DO MIEJSKIEGO PLASTYKA
Miasto zachęca przedsiębiorców, którzy zastanawiają się, czy ich szyldy spełniają wymogi, do kontaktu z Plastykiem Miejskim (Małgorzata Całka, malgorzata.calka@um.sopot.pl, tel. 58 52 13 785, Biuro Konserwatora Zabytków Urzędu Miasta w Sopocie, pok. 100). Jeśli będzie to potrzebne, specjalista wskaże, co należy zrobić, aby szyld dostosować do obowiązującego prawa.
CZYM JEST UCHWAŁA KRAJOBRAZOWA?
Na terenie Sopotu obowiązują przepisy uchwały nr XXXIX/521/2018 Rady Miasta Sopotu z 26 marca 2018 r. w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania na terenie miasta Sopotu obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane. Uchwała ta potocznie nazywana jest uchwałą krajobrazową.
Przydatne linki:
Katalog dobrych praktyk dla Sopotu
Jak umieścić reklamę w Sopocie?
Piotr Puchalski
Napisz do autora: p.puchalski@radiogdansk.pl