Listy polecone możemy odbierać elektronicznie. Jakich przesyłek nie obejmuje nowa usługa Poczty Polskiej?

Ministerstwo Cyfryzacji i Poczta Polska wprowadziły nową usługę. Listów poleconych nie musimy już odbierać w miejscu zamieszkania lub w placówce pocztowej. Teraz można to zrobić elektronicznie.


 To niezwykle istotna zmiana dla wszystkich obywateli, podmiotów publicznych, ale też dla poczty, która zmienia model biznesowy z tradycyjnego na elektroniczny mówi Tomasz Janka, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. rozwoju.

NA CZYM POLEGA ODBIÓR ELEKTRONICZNY

W ramach nowej usługi Poczta Polska, na życzenie klienta, przetworzy nadchodzącą do niego przesyłkę poleconą w dokument elektroniczny i udostępni go w eSkrzynce użytkownika, którą można założyć przy pomocy profilu zaufanego. W eSkrzynce znajdzie się cała zawartość korespondencji: zarówno zeskanowana koperta, jak i jej zawartość. Niezależnie od tego, każda przesyłka po upływie miesiąca od zeskanowania zostanie przesłana na wskazany adres.

USŁUGA NIE OBEJMIE WSZYSTKICH POLECONYCH

Poczta Polska informuje, że drogą elektroniczną nie będą dostarczane przesyłki wysyłane przez sądy i trybunały, prokuraturę i inne organy ścigania oraz komornika sądowego.

Usługa jest odpowiedzią Poczty Polskiej na wprowadzenie w Polsce stanu epidemii. W ten sposób spółka chce ograniczyć bezpośrednią obsługę interesantów, w celu zapobiegania oraz zwalczania zakażenia koronawirusem. Możliwość odbioru przesyłek poleconych w postaci elektronicznej będzie dostępna do 30 września.

Wszelkie informacje o usłudze wraz z możliwością założenia eSkrzynki można znaleźć na stronie Poczty Polskiej oraz portalu gov.pl.

 

 

am

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj