Od poniedziałku Zakład Ubezpieczeń Społecznych przywraca obsługę klientów w swoich placówkach. Otwarcie sal odbędzie się z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa.
– ZUS jako jeden z pierwszych urzędów podjął decyzję, aby ponownie otworzyć sale obsługi klientów. Wiemy, jak bardzo jest to ważne dla osób, które szukają wszelkich informacji np. na temat rent i emerytur lub o tym, w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) – mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
TYLKO NIEZBĘDNE SPRAWY
W najbliższy poniedziałek placówki ZUS będą otwarte od godz. 8.00 do godz. 18.00. Ze względów bezpieczeństwo przedstawiciele Zakładu proszą, aby interesanci przychodzili tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Takie osoby powinny posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta – zgodnie z obowiązującymi wytycznymi rządowymi.
ZUS ZACHĘCA DO KORZYSTANIA Z USŁUG ZDALNIE
W placówkach ZUS-u nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma. Urzędnicy zachęcają wszystkich do zakładania profili na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) i korzystania z usług elektronicznych. Można w ten sposób pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w Zakładzie, przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń, a także złożyć wniosek o pomoc z tzw. tarczy antykryzysowej.
ZASADY OBSŁUGI KLIENTÓW W CZASIE PANDEMII
Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami). Interesanci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy.
Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Wyjątkiem są osoby towarzyszące, które przyszły z osobami niepełnosprawnymi, tłumacze języka migowego, pełnomocnicy i rodzice z dzieckiem.
PAP/am