Trzy firmy wyraziły zainteresowanie obsługą nowego systemu roweru metropolitalnego Mevo. Komisja przetargowa oceni, czy wnioski spełniają odpowiednie warunki. Rozmowy z wybranymi wykonawcami rozpoczną się za kilkanaście dni i potrwają przynajmniej do początku lipca.
Wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, dotyczącym obsługi nowego Mevo złożyli: polsko-czeskie konsorcjum BikeU i Freebike, hiszpańska firma Marfina (wraz z polskim podwykonawcą Geovelo) i Nextbike Polska, czyli właściciel spółki NB Tricity, dotychczasowego operatora, któremu wypowiedziano umowę. Oceny wniosków dokona komisja złożona z przedstawicieli Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, oficerów rowerowych Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników. Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich 3 lat (który nie może być mniejszy niż 3 mln zł).
Kiedy już wnioski zostaną sprawdzone pod kątem formalnym, komisja zaprosi wybrane firmy do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. W trakcie tych rozmów potencjalni wykonawcy wspólnie z członkami komisji opracują rozwiązania dostosowane do potrzeb oraz wymagań użytkowników i samorządów. Dopiero wtedy nastąpi dokładne opisanie przedmiotu zamówienia, żeby firmy mogły złożyć oferty, spośród których wybrana zostanie najkorzystniejsza.
MIĘDZYNARODOWA GRUPA EKSPERTÓW OPRACOWUJE BADANIA I ANALIZY
Równocześnie trwa opracowywanie badań i analiz dotyczących funkcjonowania nowego Mevo. Zaangażowani w nie eksperci z kraju i zagranicy będą współpracować z Obszarem Metropolitalnym Gdańsk-Gdynia-Sopot do momentu wyłonienia nowego operatora systemu.
Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców zaś prowadzone są badania ankietowe dotyczące m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu.
ZAŁOŻENIA NOWEGO SYSTEMU ROWERU METROPOLITALNEGO
– Nowy system ma składać się z min. 4 tysięcy rowerów, z czego min. 25 procent mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii – mówi Alicja Mongird, rzeczniczka prasowa Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
am