Mevo wkrótce wróci na ulice? Rower metropolitalny chcą obsługiwać trzy firmy. Niedługo rozpoczną się rozmowy

Trzy firmy wyraziły zainteresowanie obsługą nowego systemu roweru metropolitalnego Mevo. Komisja przetargowa oceni, czy wnioski spełniają odpowiednie warunki. Rozmowy z wybranymi wykonawcami rozpoczną się za kilkanaście dni i potrwają przynajmniej do początku lipca.

Wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, dotyczącym obsługi nowego Mevo złożyli: polsko-czeskie konsorcjum BikeU i Freebike, hiszpańska firma Marfina (wraz z polskim podwykonawcą Geovelo) i Nextbike Polska, czyli właściciel spółki NB Tricity, dotychczasowego operatora, któremu wypowiedziano umowę. Oceny wniosków dokona komisja złożona z przedstawicieli Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, oficerów rowerowych Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników. Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich 3 lat (który nie może być mniejszy niż 3 mln zł).

Kiedy już wnioski zostaną sprawdzone pod kątem formalnym, komisja zaprosi wybrane firmy do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. W trakcie tych rozmów potencjalni wykonawcy wspólnie z członkami komisji opracują rozwiązania dostosowane do potrzeb oraz wymagań użytkowników i samorządów. Dopiero wtedy nastąpi dokładne opisanie przedmiotu zamówienia, żeby firmy mogły złożyć oferty, spośród których wybrana zostanie najkorzystniejsza.

MIĘDZYNARODOWA GRUPA EKSPERTÓW OPRACOWUJE BADANIA I ANALIZY

Równocześnie trwa opracowywanie badań i analiz dotyczących funkcjonowania nowego Mevo. Zaangażowani w nie eksperci z kraju i zagranicy będą współpracować z Obszarem Metropolitalnym Gdańsk-Gdynia-Sopot do momentu wyłonienia nowego operatora systemu.

Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców zaś prowadzone są badania ankietowe dotyczące m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu.

ZAŁOŻENIA NOWEGO SYSTEMU ROWERU METROPOLITALNEGO

– Nowy system ma składać się z min. 4 tysięcy rowerów, z czego min. 25 procent mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii – mówi Alicja Mongird, rzeczniczka prasowa Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

am

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj