Policja ostrzega przed telefonicznymi złodziejami, podającymi się za pracowników banku. Radzimy, co robić, żeby nie stracić pieniędzy

Uwaga na oszustów podających się za pracowników infolinii bankowej. Próbują przez telefon uzyskać nasze dane osobowe, lub dostęp do bankowości elektronicznej.

Aby nie dać się oszukać musimy przestrzegać prostej i podstawowej zasady – nigdy przez telefon nie podawać loginu i hasła do konta bankowego czy aplikacji. Jeśli to zrobimy, dajemy złodziejom nieograniczony dostęp, mogą więc łatwo ukraść pieniądze.

Nie warto też klikać w linki wysłane do nas w mailach. One przekierowują nas do stron, które wyłudzają nasze dane osobowe. Warto też pamiętać, że aplikacje bankowe nie proszą o podanie całego numeru pesel, tylko wybranych dwóch, trzech cyfr.

CHROŃMY DOKUMENTY

Jak mówi komisarz Michał Sienkiewicz z Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku, warto też zwracać uwagę na SMS-y.

– Nie przesyłajmy też przez internet skanów naszych dokumentów. To także daje złodziejom możliwość na przykład na zaciągnięcie pożyczki na nasze dane osobowe – ostrzega komisarz.

Każdą próbę oszustwa warto od razu zgłosić na policję.

Grzegorz Armatowski/pb

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj