S6 wzdłuż Bałtyku powstanie szybciej o kilka lat. Wszystko dzięki finansowaniu inwestycji z budżetu państwa

mapa-trasa-S6

Droga ekspresowa S6 na odcinku Koszalin – Bożepole Wielkie zostanie zrealizowana dużo wcześniej niż początkowo zakładano. Zamiast w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego, będzie ona budowana z budżetu państwa. Takie rozwiązanie przyśpiesza realizację całej trasy o kilka lat.

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, zakończenie budowy całej S6 wzdłuż wybrzeża Bałtyku zakończy się w 2025 roku. Jeszcze w tym roku, w IV kwartale, ogłoszony zostanie przetarg na realizację około 8-kilometrowego odcinka od końca obwodnicy Koszalina do końca obwodnicy Sianowa. Trwa jeszcze aktualizacja projektu pod planowany węzeł Gorzebądz.

ODCINEK OD KOSZALINA DO SŁUPSKA

Dla odcinków przyszłej S6 na wschód od Koszalina do początku obwodnicy Słupska, o długości ponad 46 kilometrów, opracowywany jest obecnie projekt budowlany. Ten fragment będzie realizowany w formule tradycyjnej. Przetargi na wyłonienie wykonawców prac budowlanych planowane są w III kwartale 2021 roku, a zakończenie budowy odcinka w 2025 roku.

 

Mapa planowanej trasy ekspresowej S6 (fot. GDDKiA)

 

POZOSTAŁE ODCINKI NA POMORZU

W tym samym roku ma też zakończyć się realizacja pozostałej części S6 w województwie pomorskim, która będzie prowadzona w formule „Projektuj i buduj”. Dla odcinków od Lęborka do Bożegopola Wielkiego oraz Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej przetargi na wyłonienie wykonawców prac projektowych i budowlanych mają zostać ogłoszone w III kwartale 2020 roku, z kolei na odcinek Słupsk – Lębork w IV kwartale.

ODCINEK OD BOŻEGOPOLA WIELKIEGO DO GDYNI WIELKIEGO KACKU

W realizacji jest ponad 40-kilometrowy odcinek S6 pomiędzy węzłami Bożepole Wielkie i Gdynia Wielki Kack. Trasę ze względu na długość podzielono na trzy odcinki realizacyjne: Bożepole Wielkie – Luzino, Luzino – Szemud oraz Szemud – Gdynia. Obecnie prowadzone są prace ziemne, przy usuwaniu kolizji z sieciami teletechnicznymi, a także przy obiektach mostowych, gdzie montowane są już pierwsze belki ustrojów nośnych. Ponadto pojawił się pierwszy fragment przyszłej drogi ekspresowej z nawierzchnią bitumiczną. Pierwsze samochody pojadą po niej pod koniec 2021 roku.

Aktualnie kierowcy mają już do dyspozycji zachodnią część drogi ekspresowej, od węzła z S3 Goleniów Północ do węzła Koszalin Północ. To ponad 95 kilometrów dwujezdniowej, bezpiecznej, drogi ekspresowej. 

 

GDDKiA/PAP/am

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj