Promem z napędem elektrycznym między fiordami. Remontowa Shipbuilding przekazała statek norweskiemu armatorowi

Remontowa Shipbuilding S.A. przekazała norweskiemu armatorowi nowoczesny prom pasażersko-samochodowy. Statek posiada hybrydowy napęd elektryczny zasilany akumulatorami.


Mimo utrudnień spowodowanych pandemią Covid-19, Remontowa Shipbuilding S.A. z Grupy Kapitałowej Remontowa Holding realizuje przyjęty na ten rok harmonogram prac. W czwartek przekazano norweskiemu armatorowi Norled prom pasażersko-samochodowy.

W uroczystości podpisania dokumentów zdawczych udział wzięli przedstawiciele zamawiającego – Członek Zarządu NORLED AS – Sigvald Breivik i Kierownik Projektu Eivind Solvang, oraz Członkowie Zarządu stoczni Remontowej Shipbuilding Bartłomiej Pomierski i Dariusz Jaguszewski, Kierownik Projektu Piotr Alboszta i Dyrektor Działu Kontraktacji Statków Pasażerskich Michał Jaguszewski.

Prom opuści Stocznię w piątek i wyruszy w swoją pierwszą i prawdopodobnie najdłuższą trasę – do macierzystego portu w Stavanger. Przebycie tej drogi zajmie mu od 3 do 4 dni.

JEDEN Z CZTERECH

Prom o nazwie Solavågen jest jednym z czterech budowanych w Stoczni statków dla jednego z największych operatorów promowych w Norwegii – Norled. Flota armatora Norled składa się z ok. 80 promów, z których siedem zostało zbudowanych w Remontowa Shipbuilding SA.

Nowy prom obsługiwać będzie połączenie pomiędzy firodami Festøya-Solavågen. Jednorazowo będzie mógł zabrać na pokład maksymalnie 296 pasażerów i 120 samochodów osobowych.

 

 

oprac. ako

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj