Nextbike Polska znów może być operatorem Mevo? W prawie zamówień publicznych jest pewna luka

Firma Nextbike Polska została przywrócona do dialogu konkurencyjnego dotyczącego roweru metropolitalnego MEVO – taką decyzję podjęła Krajowa Izba Odwoławcza. Spółka została wykluczona z rozmów w czerwcu w związku z tym, że nie podołała realizacji projektu.

Nie dotrzymywano terminów dostaw nowych rowerów. Były też problemy z ładowaniem i serwisowaniem.

Jak się okazało, w polskim prawie zamówień publicznych jest luka, która nie pozwala wykluczyć takiego wykonawcy. Decyzja o włączeniu Nextbike do dialogu oznacza wydłużenie procedury przetargowej o kilka tygodni. W postępowaniu wezmą udział trzy firmy.

 

14 GMIN, CHCĄ DOŁĄCZAĆ KOLEJNE

System roweru metropolitalnego Mevo obejmuje 14 gmin OMGGS (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo), a kolejne już zgłaszają chęć dołączenia do projektu (Wejherowo, Kosakowo, Kolbudy i Gmina Wiejska Pruszcz Gdański). Od 26 marca do 28 października 2019 r. – ponad 160 tys. zarejestrowanych użytkowników, wypożyczyło 1224 w pełni elektryczne rowery ponad 2 miliony razy. Mevo było najbardziej popularnym systemem roweru publicznego w kraju. Przez ostatnie miesiące – po wypowiedzeniu umowy nierzetelnemu operatorowi – zespół ds. Mevo, składający się z oficerów rowerowych oraz specjalistów od zamówień publicznych, rozmawiał z potencjalnymi operatorami o przyszłości systemu w trakcie dialogu technicznego. Zebrane informacje i analizy są podstawą do założeń działania Mevo w kolejnych latach. Ważnym elementem tego procesu są opinie mieszkańców metropolii i użytkowników roweru Mevo.

 

 

js/pOr

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj