Pracownicy administracyjni, zgodnie z rozporządzeniem premiera, działają zdalnie. Jak wpływa to na pracę Urzędu Miasta Gdyni?

Pracownicy administracji publicznej od wtorku pracują zdalnie. W życie weszło zapowiedziane w piątek przez premiera Mateusza Morawieckiego rozporządzenie. – W naszym przypadku dla petentów zmieniło się niewiele – mówią gdyńscy urzędnicy.

Wszystkie wydziały Urzędu Miasta Gdyni, które bezpośrednio nie obsługują mieszkańców, w trybie pracy zdalnej są od dłuższego czasu. Pozostałe będą nadal pracować hybrydowo, a urzędnicy zatrudnieni w Sali Obsługi Mieszkańców – stacjonarnie.

„ZACHĘCAMY, BY ZAŁATWIAĆ SPRAWY ONLINE”

– W praktyce będziemy więc nadal funkcjonować w taki sposób, w jaki działamy niemal od początku pandemii – mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni. – Jednocześnie zachęcamy wszystkich do tego, żeby załatwiać sprawy online poprzez zakładanie profili zaufanych. Jeśli jednak zaistnieje taka potrzeba, by osobiście pojawić się w urzędzie, na przykład w sprawie rejestracji pojazdu czy odebrania prawa jazdy, należy wcześniej umówić się na wizytę – dodaje.

Mieszkańcy mogą załatwiać też sprawy za pośrednictwem dokumentomatu, który znajduje się przy Urzędzie Miasta Gdyni przy al. Piłsudskiego. W ten sposób, bez kontaktu z urzędnikiem, załatwić można ok. 30 różnych spraw.

Według wyliczeń urzędników od początku pandemii w magistracie dziennie obsługiwanych jest ok. 500 petentów.

 

Marcin Lange/pOr

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj