25 tysięcy złotych Z BUDŻETU MIASTA za wywiad Wojciecha Szczurka w „Onet Rano”. Urzędnicy tłumaczą

25 tysięcy złotych kosztowało budżet Gdyni przeprowadzenie wywiadu z prezydentem Wojciechem Szczurkiem w programie „Onet Rano” – ujawnił radny Prawa i Sprawiedliwości Marcin Bełbot. Urzędnicy tłumaczą, że to nie koszt wywiadu, a kampanii promującej miasto i 22. Ogólnopolskie Spotkania Podróżników, Żeglarzy i Alpinistów.

Wywiad z prezydentem Gdyni Wojciechem Szczurkiem w programie „Onet Rano” przeprowadzony został 1 października. Miasto rozmowę promowało na swoim portalu informacyjnym, ale o związanym z nim kosztem już nie poinformowało. Dopiero w odpowiedzi na interpelację radnego Marcina Bełbota ujawniono, że – nie tyle wywiad, a cała kampania promocyjna – kosztowała miasto 25 tys. zł.

– Nie jestem tym zdziwiony, gdyż Gdynia od lat lekką ręką wydaje pieniądze na sprawy z punktu widzenia mieszkańców nieistotne – mówi Marcin Bełbot. – Natomiast ostatnie decyzje, podejmowane przez prezydenta Szczurka, jeśli chodzi o wydatki z budżetu miasta, są po prostu absurdalne. 25 tysięcy złotych, wydanych na wywiad w Onecie, który de facto miał promować Kolosy, było absolutnie niepotrzebne. Między innymi dlatego że w tym roku to wydarzenie zorganizowano jedynie w formule online. W mojej opinii nie chodziło w tym wszystkim o promowanie Kolosów, a promocję pana prezydenta w ogólnopolskim medium. Szkoda jedynie, że zapłacili za to mieszkańcy – dodaje radny Bełbot.

PROMOCJA WYDARZENIA

A tak do sprawy związanej z wywiadem prezydenta Gdyni dla programu „Onet Rano” odniósł się Jakub Ubych, przewodniczący klubu radnych Samorządności Wojciecha Szczurka w Radzie Miasta Gdyni:

– W tym roku podpisana została umowa na promowanie zarówno Kolosów, jak i miasta Gdynia jako partnera wydarzenia, w szeregu działań, które odbywały się w internecie – tłumaczy Jakub Ubych. – Chodzi m.in. o bardzo popularne programy poranne. W przypadku programu „Onet Rano”, odbyło się wiele działań. To m.in. lokowanie wizerunku miasta Gdyni, jak i 22. Ogólnopolskich Spotkań Podróżników, Żeglarzy i Alpinistów. Do tego zamieszczone były plansze z informacjami o wydarzeniu, aby jak największa liczba osób mogła w nich uczestniczyć za pośrednictwem internetu. W programie przeprowadzona została również rozmowa z panem prezydentem Wojciechem Szczurkiem, który opowiadał w dużej mierze o tym, dlaczego Gdynia jest świetnym miejscem do organizacji tak wyjątkowego wydarzenia jak Kolosy. Prezydent w rozmowie wspomniał też, jak wyglądał ruch turystyczny w mieście w czasie wakacji – tłumaczy przewodniczący klubu radnych Samorządności Wojciecha Szczurka.

TYLKO JEDNO PYTANIE O KOLOSY

Rzeczywiście, w trakcie rozmowy prezentowano plansze promujące Gdynię i Kolosy, a nagranie, co podkreślili urzędnicy w odpowiedzi na interpelację radnego Bełbota, dostępne jest w różnych serwisach internetowych. Jednak w trwającym ponad 15 minut wywiadzie tylko pierwsze pytanie dotyczyło 22. Ogólnopolskich Spotkań Podróżników, Żeglarzy i Alpinistów. Reszta rozmowy poświęcona była m.in. rozwojowi Gdyni i wyjaśnieniu widzom, dlaczego gdynianie są ludźmi szczęśliwymi.

Dodajmy, że podobna sytuacja miała miejsce w 2019 roku w Gdańsku. Ujawniono wówczas fakturę na „usługę wywiadu z panią Aleksandrą Dulkiewicz”. I za tę usługę firma Ringier Axel Springer Polska otrzymała prawie 50 tys. zł. Urzędnicy tłumaczyli, że faktura została „źle opisana”, a opłata dotyczyła, podobnie jak w Gdyni, „szeregu działań grupy Onet”.

 

Posłuchaj materiału dziennikarza Radia Gdańsk:

 

 

 

Marcin Lange/pb

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj