Krok w stronę elektryfikacji linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Spółka otrzymała właśnie pozwolenie na budowę sieci trakcyjnej.
Jak mówi jej prezes Grzegorz Mocarski – jeszcze w tym roku zamierza ogłosić przetarg obejmujący także budowę przystanku Firoga w pobliżu lotniska.
– Mamy ukończone wszystkie kwestie dotyczące przygotowania administracyjnego. Mamy projekt budowlany, wykonawczy i wszystkie niezbędne pozwolenia. Zaczynamy poszukiwania wykonawcy – tłumaczy Grzegorz Mocarski.
POJEDZIEMY DALEJ
Dzięki inwestycji skróci się czas podróżowania. Nowe składy będą cichsze i bardziej pojemne. – To także droga do utworzenia połączeń ponadregionalnych, na przykład do Olsztyna i Bydgoszczy – mówią kolejarze.
Zainteresowanie ich uruchomieniem wyraziła już spółka PKP Intercity.
NOWE SKŁADY
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego zapowiedział tymczasem zakup na początek 14 nowych elektrycznych i hybrydowych pociągów do obsługi nowej linii.
Około 90-milionowa inwestycja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej będzie dotyczyła 20-kilometrowego odcinka od stacji Gdańsk Wrzeszcz do Rębiechowa. Potrwa do 2023 roku.
ROZBUDOWA
W latach 2023-2025 ma trwać natomiast rozbudowa i montaż sieci na linii z Gdyni do Kościerzyny, po której także kursuje PKM. To zadanie realizuje PKP Polskie Linie Kolejowe.
Sebastian Kwiatkowski/pb