Poczta Polska radzi, by pospieszyć się ze świątecznymi zakupami. Im później je zrobimy, tym dłuższy może być czas dostawy

Poczta Polska przypomina, żeby sprawdzać czas dostawy e-zakupów przed świętami. Warto pośpieszyć się z zamawianiem prezentów w sklepach internetowych – radzi spółka i przypomina, żeby sprawdzać czas dostawy e-zakupów przed świętami Bożego Narodzenia.

Jak wskazała rzecznik prasowa Poczty Polskiej Justyna Siwek, pandemia sprzyja zakupom internetowym, a szczególnie teraz w okresie przedświątecznym ważny jest dla klientów czas i wygoda dostawy. – Nie zwlekajmy z zamawianiem prezentów w sklepach internetowych, warto zrobić to jak najszybciej i mieć spokojną gwiazdkę. Im później kupimy prezent, tym uważniej powinniśmy przeczytać, ile dni potrzebuje sklep internetowy na wysłanie przesyłki – powiedziała.

Dodała, że klienci mają do wyboru doręczenie przez kuriera lub odebranie przesyłki w jednym z ponad 13 tys. punktów odbioru, zlokalizowanych m.in. w sklepach Żabka, stacjach Orlen, automatach paczkowych w wybranych sklepach Biedronka.

CO ZROBIĆ, ZEBY OTRZYMAĆ PRZESYŁKĘ NA CZAS?

Poczta Polska podała kilka wskazówek, które ułatwią zakupy i sprawią, że ich doręczenie będzie zgodne z oczekiwaniami. Spółka zaleca m.in. sprawdzanie terminu realizacji dostarczenia zakupów, zwracając uwagę, że przygotowanie zamówienia do wysłania przez sklep internetowy często wynosi od 1 do 5 dni roboczych. Do tego terminu należy dodać czas potrzebny operatorowi pocztowemu na jej dostarczenie, który zależy od rodzaju przesyłki – czytamy.

Poczta przypomina, że podanie właściwego adresu doręczenia jest bardzo ważne. Nawet najmniejszy błąd w adresie może spowodować niedoręczenie przesyłki i zwrot do nadawcy. Na stronie Poczty Polskiej jest lista kodów pocztowych – warto upewnić się, czy wpisujemy poprawny kod.

SPOSOBY DOSTAWY

Operator radzi też, aby wybierać wygodny i bezpieczny sposób dostawy. Przypomina, że kurier doręczy bezpiecznie przesyłkę pod wskazany adres, ale odbiorca musi być obecny. Wybierając opcję „Odbiór w Punkcie” odbiorca decyduje, kiedy odbierze przesyłkę, może to zrobić przy okazji zakupów pieczywa czy tankowaniu – czytamy.

ODBIORCY NA KWARANTANNIE

Poczta Polska informuje również, że doręcza paczki i przesyłki kurierskie dla osób przebywających na kwarantannie. – W momencie braku możliwości doręczenia przesyłki te nie są awizowane i będą przechowywane w placówce pocztowej do czasu zakończenia kwarantanny. Próba doręczenia nastąpi po zakończeniu okresu kwarantanny – podała spółka.

ZWROT

Operator przypomina również o prawie do zwrotu. Zgodnie z przepisami, zwrotu większości towarów (np. poza żywnością) można dokonać w ciągu 14 dni. Niektóre sklepy wydłużają czas zwrotu, warto zapoznać się z jego szczegółowymi warunkami. 

Poczta Polska jest największym operatorem na rodzimym rynku – zatrudnia ponad 80 000 pracowników, jej sieć obejmuje 7600 placówek, filii i agencji pocztowych.

 

PAP/pb

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj