Urząd Morski w Gdyni wybrał ofertę firmy Budimex SA w przetargu na drugą część inwestycji pod nazwą „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”. Wartość kontraktu wynosi ponad 574 miliony złotych. Czas realizacji zadania to dwa lata od momentu podpisania umowy.
Druga część inwestycji obejmie przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg, w zakresie obudowy brzegów, które docelowo przejmą funkcje przeciwpowodziowe oraz budowę przystani niskich, ułatwiających dostęp do rzeki. Powstanie również most obrotowy nad rzeką Elbląg w Nowakowie.
Zbudowany zostanie też nowy odcinek drogi powiatowej wzdłuż zachodniego brzegu rzeki ze ścieżką dla pieszych i rowerzystów oraz trasami dojazdowymi. Łączna długość dróg wyniesie około półtora kilometra.
PRAWIE 23 KILOMETRY
Całkowita długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga wyniesie blisko 23 kilometry, natomiast przejście przez Zalew Wiślany ponad 10 kilometrów.
Od roku trwa pierwszy etap budowy drogi wodnej z Zalewu Wiślanego do Zatoki Gdańskiej. Głównym elementem tej części inwestycji jest przekop przez Mierzeję Wiślaną.
IAR/ako