Historia na wyciągnięcie ręki. Muzeum II Wojny Światowej przygotowuje kolejne, interaktywne atrakcje dla odwiedzających

Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, korzystając z najnowszych możliwości technologicznych, opracowało szereg cyfrowych, nowatorskich projektów edukacyjnych. Jednym z celów jest dotarcie do młodych ludzi z wartościowym i atrakcyjnym przekazem historycznym.

Jak wskazuje muzeum na swojej stronie, „przekaz ma trafić do ich wrażliwości i przede wszystkim zainteresować opowieścią o II wojnie światowej. Nasze projekty edukacyjne dostępne są na komputerach, smartfonach, tabletach czy goglach VR” – czytamy.

Placówka zachęca do udziału w trzech atrakcyjnych lekcjach historii online, dzięki którym można poznać historię Polskiego Państwa Podziemnego, współpracy sowiecko-niemieckiej oraz Zbrodni Katyńskiej. W ramach lekcji użytkownicy odwiedzają wybrane sekcje wystawy głównej muzeum, zapoznają się z wybranymi eksponatami, a następnie rozwiązują quiz.

PODRÓŻ W CZASIE 

Kolejnym projektem edukacyjnym jest „Podróż w czasie”. To interaktywna gra, dzięki której można dowiedzieć się więcej o losach polskich rodzin w czasie niemieckiej okupacji. Projekt daje możliwość przeniesienia się do realistycznie odwzorowanego wnętrza przedwojennego, warszawskiego mieszkania. Gra została przygotowana na podstawie wystawy dla dzieci, z wykorzystaniem silników gamingowych Unreal oraz Unity.

Dzięki projektowi edukacyjnemu „Westerplatte – pierwsza bitwa II wojny światowej” można poznać szczegóły bohaterskiej obrony Wojskowej Składnicy Tranzytowej. Muzeum II Wojny Światowej zachęca do wirtualnych odwiedzin Westerplatte z września 1939 roku, obejrzenia wyjątkowych modeli 3D oraz zaznajomienia się z historią dowódców i żołnierzy, którzy stoczyli heroiczny bój na półwyspie, przechodząc tym samym do historii jako obrońcy Westerplatte.

– Zapraszamy do śledzenia naszych profili w mediach społecznościowych, a także odwiedzenia naszego profilu na Sketchfabie, gdzie publikujemy między innymi interesujące materiały dotyczące II wojny światowej, wirtualne wersje naszych wystaw czasowych, modele 3D eksponatów – dodaje placówka.

oprac. amo

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj