Aż 57 proc. Polaków woli zakupy przez internet. Tymczasowa moda czy trend, który będzie się rozwijał?

W środę opublikowano wyniki badania „Bolączki Polaków podczas zakupów online”, przeprowadzone na zlecenie PayPal. Pokazuje ono, że 57 proc. respondentów preferuje zakupy online, a 21 proc. ankietowanych dokonuje ich częściej niż raz w tygodniu. Czy pandemia na stałe zmieniła trendy w naszym handlu?

O tym rozmawialiśmy w programie „Ludzie i Pieniądze w Radiu Gdańsk”. Gośćmi Iwony Wysockiej byli Adam Protasiuk, wiceprezes Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza oraz Robert Raszczyk, dyrektor Brands Polska.

– Odkryliśmy wygodę zdalnych zakupów, nabraliśmy zaufania do transakcji internetowych. Ten trend będzie się dalej rozwijał, bo ma wartości, które doceniają klienci – mówił Adam Protasiuk.

Nieco innego zdania był Robert Raszczyk. Według niego zakupy online nigdy w pełni nie zastąpią zakupów tradycyjnych. – Jest to pewna moda, trend, ale mam wrażenie, że to zawsze będzie ten drugi sposób. Taki, który będzie funkcjonował równolegle do normalnych zakupów – podkreślał.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj