PKN Orlen wprowadza promocję dla klientów programu lojalnościowego VITAY; przewiduje ona trzy tankowania miesięcznie do 50 litrów paliwa każde, ze zniżką 30 groszy na litrze w ciągu dwóch wakacyjnych miesięcy – poinformował prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. Jak podkreślił, użytkownicy aplikacji VITAY będą mogli skorzystać z promocji już od poniedziałku 27 czerwca, zaś właściciele kart VITAY będą mogli z niej korzystać od 1 lipca.
Prezes PKN Orlen zaznaczył, że obniżka będzie większa dla klientów programu VITAY, posiadających jednocześnie kartę dużej rodziny – wtedy obniżka w ramach promocji będzie wynosić 40 groszy na litrze.
WYSOKIE CENY W CAŁEJ EUROPIE
Obajtek zaznaczył, że w każdym przypadku promocja obejmuje do trzech tankowań na stacjach PKN Orlen, do 50 litrów paliwa każde, oraz obowiązuje do końca wakacji.
– Sytuacja wojenna powoduje bardzo wysokie baryłki ropy. Cała Europa ma z tym problem, my również mamy z tym problem – mówił Obajtek, dodając, że do tych problemów dochodzi jeszcze np. transport morski ropy, który zdrożał o 110 proc. – To są skutki wojny, za które my nie odpowiadamy. Możemy jedynie z nimi walczyć – zaznaczył prezes Orlenu.
Jak podkreślał, „wraz z polskim rządem staramy się, aby paliwa w Polsce były jednymi z najtańszych w Europie”. Przypomniał, że rząd obniżył akcyzę na paliwa, a PKN Orlen różnymi działaniami starał się utrzymać ceny. Dodał jednak, że ceny w efekcie tych działań „nie są zadowalające”, dlatego Orlen wprowadza wakacyjną promocję na paliwa dla użytkowników swojego programu lojalnościowego.
EKSPERCI POZYTYWNIE O PROMOCJI
– Dzięki zapowiedzianej przez PKN Orlen promocji cenowej w lipcu i sierpniu, Polakom pozostanie więcej pieniędzy na inne wakacyjne wydatki. W czasie wakacji, kiedy Polacy dużo podróżują po kraju, koszty paliwa są ważnym elementem podróży, więc obniżenie ceny naszych wakacji jest dobrym kierunkiem – ocenił prezes Instytutu Jagiellońskiego Marcin Roszkowski.
Roszkowski dodał, że decyzja Orlenu jest szczególnie istotna w czasie popandemicznym i kryzysie wywołanym wojną w Ukrainie.
– Jesteśmy w gospodarce parawojennej, ponosimy tego koszty, płacimy za to jako konsumenci, więc jeśli Orlen ma przestrzeń, żeby nam w tym wrażliwym czasie trochę pomóc, to dobrze – stwierdził ekspert.
Roszkowski zwrócił uwagę, że PKN Orlen dzięki wprowadzeniu rabatów w wakacje, może mocniej przywiązać klientów do swojej marki, co jest bardzo ważne, zwłaszcza w tak trudnym czasie, jaki mamy obecnie. Zdaniem eksperta, wakacyjna promocja jest szczególnie istotna dla dużych rodzin, których sytuacja jest szczególnie trudna w związku z inflacją, ponieważ wydatki związane z energią elektryczną, transportem, mieszkaniem, stanowią duży udział w ich miesięcznych wydatkach.
PAP/raf