Kilkadziesiąt kilometrów nadmorskiej drogi rowerowej R10 oddanych ma być turystom jeszcze w tym roku. Inwestycje kończą się między innymi w rejonie Słupska i Wicka, ale też w Kosakowie.
– Ostatnie prace trwają nad jeziorem Gardno. To inwestycja powiatu słupskiego i gminy Smołdzino. Wicko również kończy swoje odcinki w rejonie jeziora Łebsko. Władysławowo już niedługo połączy się ścieżką z Krokową. Kończy się budowa ścieżek w Kosakowie i Rybinie – wylicza Michał Bieliński z departamentu turystyki w województwie pomorskim.
Sieć tworzonych od ośmiu lat tras Eurovelo, nadmorskiej R10 i Wiślanej R9, mierzy 600 kilometrów.
Od niedawna po koronie wału nowym odcinkiem jechać możemy w Cedrach Wielkich. Inwestycja planowana jest też w Suchym Dębie, zakończył je natomiast Kwidzyn.
W najbliższych latach planowane są między innymi: modernizacja istniejącej trasy na Półwyspie Helskim i z Wiśliny do Pruszcza Gdańskiego, ale także budowa objazdu planowanej elektrowni atomowej w Słajszewie koło Kopalina. W pobliżu Wisły ścieżki postać mają w Miłoradzu, Sztumie i Ryjewie.
W tym roku tymczasem największy ruch jednośladów zanotowano na liczniku we Władysławowie. Od stycznia przejechało tamtędy już prawie 210 tysięcy rowerzystów.
Sebastian Kwiatkowski/aKa