Pasażerowie PKP Intercity mają szansę na odnalezienie rzeczy zagubionych w pociągu. Wystarczy wejść na stronę Intercity.pl i wybrać zakładkę „odbiór zagubionego bagażu”, gdzie znajduje się internetowa wyszukiwarka. Tylko w ubiegłym roku pasażerowie zostawili łącznie ponad 13 tys. przedmiotów w pociągach przewoźnika.
Jak podkreśla Justyna Moskalewicz-Aderek z biura prasowego PKP Intercity, od początku lutego rejestrowanie rzeczy znalezionych prowadzone jest w wersji elektronicznej.
– Informacje o rzeczach znalezionych są automatycznie publikowane na stronie Intercity.pl w zakładce „obsługa pasażerów”, a dalej – „odbiór zagubionego bagażu” – mówi Justyna Moskalewicz-Aderek z biura prasowego PKP Intercity.
– Prowadzony wykaz rzeczy znalezionych online pomoże przede wszystkim udzielić klientom szczegółowej informacji o statusie znalezionej rzeczy w czasie rzeczywistym. Sytuacja, w której zgubiliśmy lub pozostawiliśmy w pociągu bagaż nie oznacza, że przepadł on na zawsze. Pracownicy obsługi danego pojazdu regularnie i dokładnie patrolują wagony, a znalezione rzeczy trafiają do wyznaczonych punktów – tłumaczy.
Od kilku lat Biuro Rzeczy Znalezionych prowadzi w internecie też Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, z którą można skontaktować się poprzez e-mail: biurorz@skm.pkp.pl.
Marta Włodarczyk/aKa