Tylko jedna – i to droga – oferta w przetargu na trzeci etap prac przy budowie drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Urząd Morski otworzył zgłoszenia do powtórzonego postępowania na pogłębienie i oznakowanie nawigacyjne nieco ponad ośmiu kilometrów toru wodnego. Za roboty konsorcjum, z firmą NDI SA na czele, chce 129 milionów złotych. Budżet urzędników wynosi 86 milionów.
Przypomnijmy, że pierwszy przetarg został unieważniony. Najkorzystniejsza, opiewająca na 134 miliony zł, oferta konsorcjum NDI – była wyraźnie wyższa od 70-milionowego budżetu. Urzędnicy założyli, że prace potrwają 11 miesięcy.
SYMBOLICZNA DATA ZAKOŃCZENIA PRAC
Przekop przez Mierzeję Wiślaną ma się zakończyć 17 września. Symboliczną datę nawiązującą do wejścia wojsk radzieckich do Polski w 1939 roku podał niedawno wiceminister infrastruktury. Na półmetku są natomiast rozpoczęte rok temu prace przy przebudowie toru przez rzekę Elbląg. Cała inwestycja związana z przekopem ma się zakończyć w 2023 roku. Nowy tor wodny pozwoli przepłynąć nawet 100 metrowym statkom o zanurzeniu 4,5 metra.
Sebastian Kwiatkowski/mm