Drogowcy rozpoczęli konsultacje społeczne w sprawie budowy obwodnicy w Jegłowniku w ciągu przebudowywanej drogi krajowej nr 22. Na spotkanie przyszło 100 mieszkańców, którym zaprezentowano trzy warianty przebiegu tej inwestycji – informuje rzecznik prasowy oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg w Olsztynie Karol Głębocki.
Podstawowa różnica pomiędzy wariantami polega na odległości od Jegłownika i umiejscowieniu mostu nad Fiszewką. W dyskusji mieszkańcy wypowiedzieli się w większości przeciw wariantowi przebiegającym najbliżej Jegłownika.
Obwodnica ma się zaczynać około kilometra przed Nowym Dworem Elbląskim, a kończyć około 1,1 kilometra za Szopami (patrząc od strony Jegłownika). Celem inwestycji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z Jegłownika, zwiększenie bezpieczeństwa ruchu oraz podniesienie komfortu podróży przy jednoczesnej poprawie warunków życia oraz bezpieczeństwa mieszkańców Jegłownika. Nowa droga wejdzie w skład drogi krajowej nr 22. Dotychczasowa „22” przebiegająca przez Jegłownik prawdopodobnie zostanie przekazana władzom lokalnym.
Mieszkańcy wskazywali, że planowany nowy przebieg drogi jest zbyt blisko ich zabudowań. Obwodnica w Jegłowniku to element kompleksowej przebudowy drogi numer 22 na odcinku od Człuchowa do Elbląga. Ma to zlikwidować między innymi bardzo kręty odcinek w okolicach miejscowości Szopy.
W 2027 r. ma się rozpocząć budowa tzw. „obwodnicy” Jegłownika o długości około 5,5 kilometra. Będzie to środkowy odcinek drogi nr 22 rozpoczynającej się w Elblągu i biegnącej w kierunku Starego Pola.
Marek Nowosad/aKa